Boli

# tratare atacuri de panica #atac de panica

Cum se pot trata atacurile de panica si ce trebuie sa faci daca te confrunti cu ele?

 

Atacurile de panica brusca pot, in mod perfect de inteles, sa lase afecteze pacientul si sa ii modifice modul de a lucra, de a relationa cu cei din jur si de a trai, in general. Din fericire, exista tratamente adecvate pentru tulburarea de panica sau atacurile de panica recurente care pot restabili echilibrul emotional pe termen lung. Exista mai multe tipuri de terapii si mai multe abordari, in functie de specificul pacientului cum ar fi: tratamente atacuri de panica fara medicamente, tratamente care implica si medicamentele specifice si lista poate continua. Citeste mai multe despre aceste tratamente in acest articol!

1. Schimbari in stilul de viata

Primul nivel de tratament pentru tulburarea de panica implica ajustari ale stilului de viata, care prezinta cel mai mic risc, dar necesita cea mai mare perseverenta. Cu toate acestea, adoptarea unor obiceiuri sanatoase poate fi o modalitate benefica de a usura atacurile de panica. Important este sa gasesti cele mai bune solutii pentru tine si cabinetul potrivit, iar atunci cand cauti un cabinet de psihoterapie in Bucuresti, Psiconcept este cea mai buna varianta pentru tine.

Apeleaza cu incredere la un psiholog acreditat, cum este si Alexandra Demian de la PsiConcept.ro, specializat in tratarea atacurilor de panica!

2. Dieta

Nutrientii obtinuti prin alimente sunt necesari pentru producerea de hormoni si neurotransmitatori, care sunt necesari pentru reglarea starii de spirit. De aceea, o dieta pentru tratarea tulburarii de panica la menopauza ar trebui sa se invarta in jurul surselor nutritive de carbohidrati, grasimi sanatoase si proteine ​​slabe. Urmatoarele substante nutritive merita, de asemenea, adaugate: Fitoestrogenii sunt compusi de origine vegetala care pot fi benefici in tratamentul tulburarilor de panica si a altor afectiuni ale menopauzei datorita efectelor lor estrogenice usoare. Exemple: soia, in, ovaz, varza, susan, etc.

Probioticele pot ajuta la tratarea tulburarii de panica, promovand un microbiom sanatos in tractul digestiv si contribuind la eliberarea neurotransmitatorilor care sustin functionarea optima a circuitului creier-intestin si ajuta la echilibrarea starii de spirit. Exemple: iaurt, chefir, varza murata.

Magneziul joaca un rol in reglarea dispozitiei, iar deficienta sa poate face femeile mai predispuse la aparitia atacurilor de panica si a altor tipuri de tulburari de anxietate. Exemple: spanac, avocado, legume cu frunze, nuci, seminte.

Deficitul de zinc poate provoca, de asemenea, simptome de dereglare emotionala, inclusiv atacuri de panica, iritabilitate si depresie, prin reducerea nivelurilor de acid gamma-aminobutiric, un neurotransmitator care regleaza starea de spirit si somnul. Exemple: seminte de dovleac, oua, caju, stridii, sparanghel

3. Sport regulat

Exercitiul regulat adaptat nevoilor individuale poate fi un instrument nepretuit in tratarea tulburarilor de panica. Numeroase studii au descoperit ca activitatea fizica poate ameliora foarte mult stresul, poate imbunatati perspectiva generala asupra vietii si poate regla somnul, contribuind astfel la reducerea intensitatii si frecventei atacurilor de panica. Femeilor li se recomanda sa faca exercitii moderate cinci zile pe saptamana, 30 de minute pe zi sau exercitii intense 15 minute pe zi. Cu toate acestea, incepatorii pot incepe de la cinci minute pe zi.

4. Obiceiuri sanatoase

Implementarea unor bune practici zilnice este un plus valoros pentru o dieta sanatoasa si exercitii fizice regulate. Acestea ajuta la intarirea mintii si la distragerea atentiei de la gandurile anxioase, facand o femeie sa se simta mai in control asupra sanatatii sale, oferindu-i in acelasi timp corpului ei odihna de care are nevoie pentru a functiona corect. Unele recomandari de baza includ: eliberarea stresului pentru a preveni atacurile de panica si pentru a reduce aparitia acestora. Cele mai bune practici pentru a destresa si a aduce calmul includ meditatie, afirmatii pozitive, yoga si respiratie, printre altele Mentinerea unui program de somn este importanta pentru tratarea tulburarilor de panica, deoarece studiile au constatat ca un somn slab poate declansa si intensifica atacurile de panica.

Sursa foto: verywellmind.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului