Boli

#job #alimentatie #sanatate

Cum sa te mentii sanatos la locul de munca

Adoptarea unui stil de viata sanatos la locul de munca reprezinta o adevarata provocare pentru multe persoane. Sederea indelungata in fata unui calculator, timp de 8 -10 ore pe zi, pe o perioada de 5 zile pe saptamana, poate avea efecte negative odata cu trecerea timpului daca nu sunt urmati anumiti pasi.


Ia micul dejun


In fiecare dimineata, inainte de a pleca spre birou, ia un mic dejun consistent, esential pentru mentinerea echilibrului alimentar. Un bol cu cereale cu lapte sau o gustare cu multe fibre si vitamine iti vor asigura buna dispozitie, energia si puterea de munca pentru intreaga zi. Daca in general te grabesti foarte tare si nu ai timp sa mananci asigura-te ca inainte de a bea cafeaua ai la indemana cativa biscuiti din cereale integrale si un fruct.


Ia-ti un pachet cu mancare


Daca nu ai acces la o cantina sau restaurant cu mancare cat mai sanatoasa, ia cu tine un pachet cu mancare preparata in casa. Exista o varietate de sadwichuri foarte sanatoase  pe baza de carne de pui si salata, pe care le poti prepara acasa si pe care sa le consumi cu usurinta la serviciu, fara sa-ti deranjezi colegii cu mirosuri intepatoare. Evita sa iti prepari sanwiciuri cu mezeluri sau maioneza. De asemenea, poti opta pentru salate de fructe sau legume. In acest fel, vei fi ferit de tentatia de a manca dulciuri, chipsuri sau alimente fast-food.


Iesi din birou in pauza de pranz


Specialistii recomanda ca la fiecare ora de munca sa iei 10 minute de pauza, pentru a-ti oxigena creierul. De asemenea este indicat ca la jumatatea programului sa mergi in pauza de masa cu colegii de birou. Aceste pauze au rolul de a deconecta creierul timp de cateva minute de la munca, pentru a putea reveni cu forte noi si cu mai multa energie dupa o masa hranitoare.


Mentine-te hidratat


Incarca sa ai mereu un pahar sau o sticla cu apa pe biroul tau si sa te hidratezi cat mai des. Lipsa apei duce la deshidratare, deconcentrare si ineficienta la locul de munca.


Fara cafea pe stomacul gol


Daca ai obiceiul sa bei cafea pe stomacul gol, ar fi bine sa renunti la acesta. Cafeaua stimuleaza secretiile gastrice si in lipsa alimentelor, mucoasa stomacului este agresata. Acest obicei poate duce in timp la gastrita sau ulcer.


Fa miscare ori de cate ori ai ocazia


Daca trebuie sa transmiti ceva unui coleg, chiar daca acesta se afla la un alt etaj, evita sa utilizezi telefonul, messengerul sau mailul, ci mai degraba mergi pana la el pentru o discutie fata in fata.  Durerile de spate constituie in Statele Unite principala cauza de absenteism de la locul de munca. Joburile care implica statul pe scaun in fata calculatorului ore in sir predispun angajatii la aceasta tulburare de sanatate.

Sursa foto : sheknows.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare