Boli

#oboseala #zinc #alimentatie #fier #sindrom premenstrual #iritabilitate

Cum sa previi sindromul premenstrual

Femeile care se simt balonate, iritate sau deprimate in perioada ciclului menstrual ar trebui sa fie atente la alimentatie. Un studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea din Massachusetts a aratat ca lipsa fierului si a zincului din organism poate fi responsabila de toate aceste stari.

Mai mult de 85% dintre femei au una sau mai multe tulburari de ordin fizic si emotional in perioada ciclului menstrual. Aceste tulburari poarta denumirea de simptome premenstruale.

Sindromul premenstrual nu poate fi vindecat, insa se pot face unele modificari ale stilului de viata care sa reduca starile deranjante si, astfel, sa fie imbunatatita calitatea vietii.

Fierul previne aparitia sindromului premenstrual

Cercetatorii de la Universitatea din Massachusetts au realizat un studiu in urma caruia au concluzionat ca femeile care asimileaza mai mult de 20 de mg de fier pe zi prezinta un risc cu 35% mai mic de a suferi de sindrom premenstrual, spre deosebire de femeile care asimileaza aproximativ 10 mg pe zi.

Pentru a obtine aportul necesat de fier, femeile trebuie sa consume, in fiecare dimineata, cereale fortificate cu fier, care contin, de obicei, aproximativ 24 mg de minerale.

Cum se manifesta sindromul premenstrual

Sindromul premenstrual se manifesta atat fizic, cat si emotional. Apar stari de iritabilitate, sensibilitate accentuata, oboseala, schimbari bruste de comportament, dar si cresterea in greutate, dureri de cap, de coloana si sensibilitate la nivelul sanilor.

Zincul joaca rol important in prevenirea simptomelor premenstruale

Potrivit studiului, s-a constatat, de asemenea, ca si zincul joaca un rol important in prevenirea simptomelor premenstruale.

Aproximativ 70% din zincul obtinut din alimentatie provine din produsele de origine animala. Carnea macra, ficatul, ouale, cerealele imbogatite si fructele de mare sunt adevarate resurse de zinc. Se apreciaza ca vegetarienilor le este necesar un aport de doua ori mai mare decat celor care consuma alimente nonvegetariene.

Studiul a fost realizat pe o perioada de 10 ani pe un esantion de 3.000 de femei cu varste intre 25 si 42 de ani.

Foto: myhealthnewsdaily.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului