Boli

#osteoporoza # oase puternice # fracturi #calciu #vitamina d #oase #sistemul osos

Cum sa lupti impotriva osteoporozei

Consumul de calciu intareste oasele si previne osteoporoza . Exista insa numeroase alte modalitati prin care sa lupti cu aceasta afectiune, care duce la fracturi, subtierea oaselor sau dureri de spate si gat.

Osteoporoza este o afectiune intalnita in special la femei, insa poate afecta si barbatii.
 

Investigheaza din timp


Daca stii ca prezinti un risc ridicat de osteoporoza este indicat sa mergi din timp la investigatii si sa iei masuri de preventie. Daca mama ta sufera de aceasta afectiune, trebuie sa incepi sa t protejezi chiar si de la varsta de 20 de an.

Procesul de dezvoltare al sistemului osos se termina la varsta de 30 de ani. Pana la aceasta varsta este indicat sa ai o alimentatie corecta si sa iti intaresti oasele.
 

Fa miscare


Sportul este unul dintre cele mai importante masuri pe care le poti lua pentru a preveni osteoporoza. Lipsa totala a miscarii este extrem de negativa pentru sistemul osos .

Pentru a preveni degradarea oaselor include in programul tau zilnic mersul pe jos, alergatul, ridicarea de greutati sau exercitiile de aerobic. De asemenea, renunta la lift si urca scarile.

Consuma mai putina sare


Sarea este unul dintre inamicii sistemului osos. Consumul excesiv de sare duce la pierderea oaselor, in special la persoanele care sufera de hipertensiune.

Sarea mareste rata de eliminare a calciului din organism, prin urina si transpiratie. Este astfel indicat sa reduci consumul de sare, pe care o poti inlocui cu ierburi aromatice si condimente.
 

Ai grija la consumul de bauturi carbogazoase


Consumul excesiv de bauturi carbogazoase mareste riscul de osteoporoza.Aceste bauturi contin fosfor, un mineral care impiedica absorbtia calciului in oase.

Pe langa fosfor, aceste bauturi mai contin si alte substante care afecteaza structura oaselor.
 

Redu consumul de cofeina


Cofeina intervine in procesul de absorbtie a calciului. Este astfel indicat sa eviti consumul tuturor alimentelor care contin cofeina: cafea, bauturi carbogazoase sau ciocolata.

Cantitatea zilnica recomandata de cafea este de o ceasca de cafea su doua de ceai. Este insa indicat sa consumi cat mai multe alimente bogate in calciu.
 

Renunta la fumat


Fumatul impiedica vindecarea fraturilor si reduce abilitatea organismului de a dezvolta osatura. Atunci cand renunti la fumat, organismul isi recapata aproape instant capacitatea de a intari sistemul osos si de a preveni fracturile
 

Ai grija la medicamente


Anumite medicamente mresc riscul de osteoporoza. Printre acestea se numara medicamentele antiinflamatorii sau antidepresive. Acestea subtiaza structura oaselor si incetinesc absorbtia calciului.
 

Limiteaza consumul de alcool


Alcoolul in exces reduce absorbtia calciului in oase, epuizeaza rezervele de calciu si reduce nivelul de hormoni implicati in procesul productiei de masa osoasa.

De asemenea, consumul excesiv de alcool mareste riscul de cazaturi si fracturi.
 

Consuma calciu


Doza zilnica de calciu recomandata pentru adulti este de 1000 de miligrame. Aceasta doza creste la 1200 de miligrame in cazul femeilor peste 50 de ani si al barbatilor peste 70 de ani.

Ai grija insa sa nu depasesti aceasta doza. Prea mult calciu mareste riscul de pietre la rinichi .
 

Nu uita de vitamina D


Vitamina D ajuta organismul sa absoarba, retina si sa foloseasca calciul. Vitamina D este produsa de organism atunci cand este expus la lumina soarelui. Se gaseste insa si in cereale fortificate, lapte, suc de portocale.
 

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.