Boli

#sistem imunitar #vitamine #sanatate #sport #igiena

Cum sa iti intaresti sistemul imunitar

Un sistem imunitar puternic te fereste de alergii sau viroze precum gripa porcina si iti ajuta organismul sa functioneze in parametri normali . O alimentatie adecvata iti va intari sistemul imunitar si te va ajuta sa iti mentii starea de sanatate cat mai buna.

 

Iata cateva alimente care te vor ajuta sa ai un sistem imunitar puternic.

Alimentele bogate in vitamina C

Fructele (in special citricele) si legumele care contin vitamina C se afla in topul listei de “intaritoare” al sistemului imunitar. S-a constatat, in urma unor studii de specialitate, ca vitamina C ajuta la inmultirea globulelor albe si a anticorpilor. In acelasi timp, consumul de vitamina C stimuleaza cresterea nivelului de interferon (substanta a organismului dotata cu proprietati antivirale, anticanceroase si modulatoare ale functiei imunitare).

Cele mai bune surse de vitamina C sunt: lamaile, lamaile verzi, portocalele, grepfruit-ul, rosiile, cartofii, papaya, broccoli, varza de Bruzelles, coacazele, capsunele, conopida, spanacul, kiwi si pepenele gaben.

Alimentele bogate in vitamina E

Vitamina E este un bun antioxidant si un puternic intaritor al sistemului imunitar. Aceasta stimuleaza producerea unor celule care au rolul de a distruge microbii, bacteriile si celulele canceroase.

Mai mult decat atat, s-a dovedit, in urma unui studiu facut la Institutul Harvard, ca persoanele care consuma suficienta vitamina E au cu 50% mai putine sanse de a se confrunta cu atacurile de inima.

Iata cateva dintre alimentele care contin vitamina E: seminte si ulei de floarea soarelui, porumb, soia, fructe oleaginoase , germeni de cereale, legume verzi, spanac, rosii, cereale.

Suplimente nutritive

Uleiul de peste este un supliment nutritiv excelent pentru intarirea sistemului imunitar , datorita continutului sau ridicat de acizi grasi (omega 3). Uleiul de peste se gaseste sub forma de capsule, la orice farmacie sau plafar si se elibereaza fara prescriptie medicala .

Beta caroten

Mananca morcovi! Acestia stimuleaza cresterea numarului de celule care lupta impotriva infectiilor, beta carotenul fiind un puternic antioxidant. Persoanele care consuma un morcov pe zi sunt mai ferite de bolile de inima si de cancer.

Zinc

Stridiile, cerealele, carnea de vita sau de curca, fasolea boabe – toate sunt alimente care contin zinc. Necesarul de zinc este de 11 mg/zi pentru barbati si 8 mg/zi pentru femei. Atentie insa, dozele excesive de zinc pot fi toxice, o doza de zinc sub forma de supliment mai mare de 100 mg/zi ducand la dublarea incidentei cancerului de prostata.

Sport

O persoana care face chiar si o ora de sport pe saptamana este o persoana cu un sistem imunitar mai puternic. Miscarea fizica are rolul de a fortifica organismul, asa ca indiferent ca faci jogging, mergi pe role, sari coarda sau dansezi, organismul ta va fi mult mai puternic si mai rezistent.

Igiena

Desi se spune ca un organism care ia contact cu anumiti virusi si bacterii este mult mai puternic si mai rezistent, in realitate este mai bine sa fi precaut si sa ai o igiena destul de riguroasa: fa-ti dus zilnic, spala-te pe maini de fiecare data cand atingi obiecte murdare, necunoscute sau cand vii de afara si neaparat inainte de a manca.

Citeste si despre:

12 obiceiuri frecvente, nesanatoase pentru organism

Spalatul pe maini, cea mai buna masura de prevenire a infectiilor

Cum sa te feresti de gripa porcina

10 sfaturi utile pentru o igiena corecta a mainilor

Afla care este diferenta intre gripa si raceala

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.