Boli

#complex vitamine b #vitamina b #vitamina b3

Ce trebuie sa stii despre vitamina B3

Vitamina B3 este o vitamina esentiala pentru functionarea corecta a organismului uman. Ajuta la metabolizarea alimentelor in energie, este benefica pentru piele, sistemul nervos sau cardiovascular.
 

Ce este vitamina B3


Vitamina B3 este cunoscuta si sub numele de niacina sau acid nicotinic. Are o culoare alba cristalina, nu are miros si este solubila in apa. Este una dintre cele mai stabile vitamine, este rezistenta la temperaturi ridicate si la oxidare.

In corpul uman, niacina este obsorbita de stomac si intestine si este eliminata prin urina. Vitamina B3 joaca un rol important in productia de energie necesara organismului uman. Este esentiala si pentru sistemul nervos si digestiv.

Vitamina B3 este utila si la productia de hormoni sexuali si de stres si imbunatateste circulatia.
 

Beneficiile vitaminei B3


Imbunatateste digestia. Vitamina B3 ajuta la functionarea normala a sistemului digestiv. Imbunatateste apetitul alimentar, participa la dezvoltarea normala a nervilor si este benefica pentru piele. Vitamina B3 este utila si la detoxifierea organismului si trateaza migrenele.

Ofera energie. Vitamina B3, ca majoritatea vitaminelor din complexul B, transforma proteinele, carbohidratii si grasimile in energie, necesara organismului uman pentru a functiona corect.

Regleaza nivelul de colesterol . Vitamina B3 reduce nivelul de colesterol si ajuta la productia de colesterol bun in sange. Previne astfel ingroasarea arterelor sangvine si formarea de cheaguri de sange.

Imbunatateste functionarea creierului. Vitamina B3 ajuta la formarea si dezvoltarea normala a nervilor. Este utila in prevenirea si tratarea bolilor mentale.

Trateaza diabetul. Vitamina B3 regleaza nivelul de zahar din sange si previne astfel aparitia diabetului.

Previne afectiunile cardiace. Vitamina B3 reduce nivelul de lipoproteine si fibrinogeni din sange, care maresc riscul de afectiuni cardiovasculare .
 

Surse alimentare bogate in vitamina B3


Vitamina B3 se gaseste atat in surse animale, cat si in surse vegetale.
 

Surse animale de vitamina B3:

 

  • ansoa
  • ton
  • ficat
  • vita
  • pasare
  • bacon
  • somon
  • miel
  • oua
  • lactate.

 

Surse vegetale de vitamina B3:

 

  • ciuperci
  • sparanghel
  • salata verde
  • rosii
  • fasole verde
  • broccoli
  • spanac
  • alune
  • migdale
  • seminte de floarea soarelui
  • mustar
  • cartofi
  • ardei
  • masline
  • kiwi
  • papaya
  • afine.


Simptome ale deficientei de vitamina B3


Vitamina B3 este o vitamina solubila in apa, ceea ce inseamna ca este eliminata zilnic prin urina. Astfel, vitamina B3 trebuie consumata zilnic.

Printre simptomele deficientei de vitamina B3 se numara:

  • dureri de cap
  • migrene
  • voma
  • indigestie
  • depresie
  • iritatii ale pielii
  • pelagra
  • anemie
  • oboseala
  • insomnie
  • iritabilitate
  • diaree
  • dureri musculare.


Efecte secundare ale vitaminei B3


In doze mari, vitamina B3 poate fi periculoasa pentru organismul uman. Inainte de a lua sumplimente alimentare de vitamina B3 este indicat sa consulti un medic care sa iti recomande doza zilnica necesara.

Printre simptomele intoxicarii cu vitamina B3 se numara:

  • iritatii ale pielii
  • arsuri in zona fetei si a pieptului
  • voma
  • mancarimi
  • anormalitati ale nivelului de zahar din sange
  • palpitatii
  • problemele ale ficatului.
     

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: 5 beneficii ale MUSTULUI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare