Boli

# probleme digestive #digestie

Ce trebuie sa stii daca ai probleme cu digestia

De multe ori, importanta sistemului digestiv pare sa fie neglijata. Consideram ca digestia implica doar consumul de alimente si eliminarea resturilor dupa un interval specific de timp. Cu toate acestea, calatoria alimentelor prin sistemul digestiv este ceva fascinant, care implica o functionare perfecta si in armonie dintre diverse organe, hormoni sau enzime.

 

Atunci cand aceasta armonie este intrerupta, apar simptome digestive ocazionale, cum sunt balonarea, arsurile la stomac, greata, constipatia sau diareea. Multe dintre ele pot fi remediate rapid, cu ajutorul unui carbune medicinal, dar este important sa faci cateva modificari in dieta ta si stilul de viata, pentru ca in final sa obtii un impact pozitiv asupra sanatatii sistemului digestiv.

Cu totii ne confruntam cu probleme digestive la un moment dat. Dar important este sa invatam ce anume cauzeaza disconfortul, cum trebuiesc prevenite si gestionate problemele digestive si cand este nevoie de un consult medical de specialitate. Iata cateva recomandari care te vor ajuta sa te axezi pe un stil de viata sanatos care va sustine un sistem digestiv fara probleme.

1. Consuma fibre alimentare

Acestea sunt benefice pentru digestia ta, deoarece absorb apa si ajuta la formarea fecalelor. Exista doua tipuri de fibre: solubile si insolubile. Fibrele solubile se gasesc in taratele de ovaz, leguminoase, nuci si seminte. Fibrele insolubile in schimb, care se gasesc in legume, cereale integrale sau tarate de grau, actioneaza ca un fel de periuta uriasa ce ajuta tractul digestiv sa tina totul in miscare.

2. Adauga in meniu probiotice

Acestea sunt tulpini de bacterii benefice care traiesc in sistemul tau digestiv. Denumite si probiotice (care inseamna ”pentru viata”), aceste bacterii sunt de fapt niste microorganisme care produc vitamine si acizi grasi, care hranesc alte bacterii benefice ce contribuie la o flora intestinala sanatoasa. Rolul acestor bacterii este de a ajuta la digestie, dar si de a contribui la prevenirea infectiilor sau a inflamatiei cronice. Probioticele pot fi obtinute foarte usor cu ajutorul suplimentelor sau prin consumul regulat de alimente fermentate crude, precum iaurt, kefir, varza murata sau kombucha.

3. Consuma grasimi sanatoase

Grasimea este necesara pentru o absorbtie adecvata a nutrientilor, dar si pentru a oferi senzatia de satietate. Acizii grasi omega 3 pot reduce riscul de a dezvolta boli inflamatorii intestinale, cum este si colita ulceroasa. Pentru un aport natural de acizi grasi omega 3, se recomanda consumul de seminte de in, nuci sau pesti grasi cum sunt somonul si macroul.

4. Hidrateaza-te bine

Apa este foarte importanta pentru digestie. Cu ajutorul apei, alimentele solide din stomac sunt digerate, iar nutrientii sunt absorbiti in mod corespunzator. Fara apa, organismul nu poate performa la nivelul necesar, iar asta duce la deshidratare, scaderea tensiunii arteriale si constipatie. Consumul mediu de apa este de 2-3 litri pe zi, in functie de diversi factori subiectivi, cum ar fi greutatea, inaltimea, stilul de viata sau efortul depus.

5. Elimina alimentele toxice

Excesul de toxine poate fi o cauza a problemelor digestive pentru multe persoane, iar aici sunt incluse diareea, constipatia sau colonul iritabil. Din acest motiv, este vital sa elimini alimentele care creeaza inflamatie in corpul tau si sa le inlocuiesti cu alimente naturale, neprocesate, hranitoare si bogate in nutrienti. Printre alimentele la care trebuie sa renunti se numara: indulcitorii artificiali, alimente procesate, produsele cu gluten, alcoolul si cafeaua, zaharul si bauturile carbogazoase. Spre deosebire de alimentele integrale, cele foarte procesate sunt calorii goale, cu valoare nutritiva mica si de cele mai multe ori contin foarte multe zaharuri rafinate, arome artificiale, coloranti si conservanti. Toate acestea afecteaza sanatatea ficatului si a rinichilor si creeaza dependenta. In plus, ele pot modifica cantitatea si calitatea bacteriilor intestinale, care sunt componenta foarte importanta ale unei digestii sanatoase.

Sursa foto: piqsels.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Adevarul despre MURATURI

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare