Boli

#depozite de calciu #lactate #minerale #calciu #calciu oase

Calciul si importanta sa pentru oase

Calciul este nutrientul cheie de care organismul uman are nevoie pentru a fi sanatos si puternic. Este esential pentru dezoltarea si mentinerea sanatoasa a oaselor, atat la femei, cat si la barbati.

Cantitatea de calciu de care avem nevoie depinde de o serie de factori, printre care si varsta, insa este foarte important sa consumam cat mai multe alimente bogate in acest mineral. De asemenea, trebuie sa limitam consumul de alimente nocive, care distrug depozitele de calciu. Importante sunt si alte substante, precum magneziul, vitamina D si vitamina K, care ajuta la absorbita calciului.
 

Calciul, elementul cheie pentru oase puternice


Calciul este cel mai abundent mineral din organism, cu un rol vital pentru numeroase procese metabolice. Organismul foloseste calciul pentru oase si dinti puternici, pentru stimularea sistemului nervos si pentru reglarea ritmului cardiac.
 

De cat calciu avem nevoie:

  • 0 - 6 luni: 210 miligrame/zi;
  • 7 - 12 luni: 270 miligrame/zi;
  • 1 - 3 ani: 500 miligrame/zi;
  • 4 - 8 ani: 800 miligrame/zi;
  • 9 - 18 ani: 1300 miligrame/zi;
  • 19 - 50 ani: 1000 miligrame/zi;
  • peste 50 de ani: 1200 miligrame/zi.


Cum isi procura organismul calciul necesar


Organismul isi procura cantitatea necesara de calciu prin doua modalitati. Prima si cea mai buna metoda este prin alimentele si suplimentele pe care le consumam. Daca insa nu consumi suficiente produse bogate in calciu, organismul isi va procura acest mineral din depozitele de calciu din oase.

Consumul in alimente bogate in calciu este extrem de important in special pentru persoanele de pana in 30 de ani, la care masa osoasa este in proces de dezvoltare.

Osteoporoza este o boala "silentioasa", caracterizata prin pierderea masei osoase. Din cauza oaselor slabite, fracturile sunt din ce in ce mai dese si duc la riscuri serioase si chiar incapacitatea de a merge.

Persoanele care sufera de osteoporoza adesea nu se vindeca dupa o cazatura, ceea ce poate duce chiar la deces, in special in randul femeilor de peste 60 de ani.
 

Mancarea este cea mai buna sursa de calciu


Organismul uman absoarbe mult mai bine calciul care provine din alimente decat pe cel din suplimente. Este astfel esential sa consumam alimente bogate in calciu.
 

Surse de calciu:


Lactate: lactatele sunt produsele cele mai bogate in calciu, se digera usor, iar calciul este absorbit rapid. Consuma lapte, iaurt sau branza.

Legume: multe legume, in special cele cu frunze verzi, sunt foarte bogate in calciu. Printre acestea se numara pastarnacul, salata verde, varza, telina, broccoli, feniculul, dovlecelul, sparanghelul sau ciupercile.

Boabe: o alta sursa importanta de calciu, legumele cu boabe sunt esentiala pentru dieta. Incearca fasole, mazare sau linte.

Ierburi si condimente: pentru stimularea absorbtiei de calciu, asezoneaza mancarurile cu busuioc, cimbru, marar, scortisoara, menta, usturoi, oregano, rozmarin sau patrunjel.

Alte surse importante de calciu sunt si somonul, tofu, portocalele, migdalele, semintele de susan si algele marine.
 

Evita produsele care distrug depozitele de calciu


O serie de produse alimentare, consumate in exces, duc la distrugerea depozitelor de calciu din oase. Printre acestea se numara:

  • cofeina;
  • proteina animala;
  • alcool;
  • sare;
  • bauturi carbogazoase.


 

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.