Boli

#incalzire iarna #alimentatie #lichide #sport #iarna

5 trucuri ca sa te incalzesti mai usor pe timpul iernii

Cu frigul nu este de joaca atunci cand cele mai reci luni din an isi intra in rol. Umezeala, temperaturile de sub zero grade Celsius din termometre si vantul puternic reprezinta cu siguranta un disconfort pentru oricine. Una dintre cele mai importante preocupari pentru tine in aceasta perioada este evitarea gripei si a virusilor, care iti pot strica vacanta alaturi de cei dragi. Acesta este si motivul pentru care atunci cand temperaturile scad foarte mult sa stii cum este cel mai bine sa te imbraci si sa te protejezi.

5 trucuri ca sa te incalzesti mai usor pe timpul iernii

1. Modul in care iti alegi hainele

Tendinta ta, asa cum este si in cazul multor altor persoane, este de a pune cele mai groase haine pe tine atunci cand vine frigul. Acest lucru da rezultate pana la un punct, cand corpul tau incepe sa transpire, se raceste si te trezesti ca incepi sa tremuri de frig. Cel mai bun mod de a te imbraca in fata frigului este prin straturi. Un tricou, o bluza termica si un pulover nu foarte gros te pot ajuta sa iti tii corpul cald pe timpul iernii. Apoi, cu ajutorul unei geci de iarna de calitate te poti te poti proteja mai bine in fata vantului puternic, pentru ca va izola perfect.

2. Lichide calde

Supele si ceaiurile sunt de obicei cele mai bune retete ca sa-ti incalzesti corpul pe timpul iernii. Acestea te vor ajuta sa compensezi in fata temperaturilor scazute si sa scapi de tremuratul clasic din pricina frigului. Evita insa una dintre cele mai frecvente greseli pe care le poti face pe timpul iernii. Cafea calda nu este indicata, deoarece cofeina va avea un efect total opus, prin care corpul tau va pierde din caldura la extremitati. Acelasi lucru il putem spune si despre vinul fiert sau oricare alta forma de alcool. Desi e preferat pe partie, acesta te va incalzi doar pe moment, insa alcoolul va face ca organismul tau sa se raceasca accelerat.

3. Protejeaza-ti capul si mainile

Extremitatile corpului tau sunt cele mai expuse in timpul frigului, si asta pentru ca pe acolo se pierde cea mai mare parte din caldura corpului. Astfel te vei trezi cu mainile, picioarele si urechile inghetate, riscand sa racesti rapid. O caciula, o pereche de manusi si incaltaminte care nu permite apei sa intre la picioare sunt obligatorii pe timpul iernii.

4. Include carbohidrati in alimentatia ta

Atunci cand vine vorba despre mancare solida, dincolo de supe, este important ca pe timpul iernii sa introduci cat mai multi carbohidrati in meniul tau. In aceasta perioada din an, carbohidratii ar trebui sa reprezinte 40% din totalul consumat intr-o zi, iar proteinele si grasimea cate 30 de procente fiecare. In acest fel, organismul tau va obtine toate resursele de energie necesare atunci cand temperaturile sunt scazute.

5. Mai multa miscare

Cand auzi cum sufla vantul rece pe la geamuri, ultimul lucru care iti trece prin cap pe timpul iernii este sa iesi pe afara sa alergi. Totusi, sportul iti va pune si sangele in miscare si te va ajuta sa iti incalzesti corpul. Trebuie doar sa ai grija sa porti echipament cu protectie termica, sa pui foarte multe haine pe tine, pentru a evita transpiratia agresiva, care vine la pachet cu eliberarea de caldura din corp si sa te hidratezi foarte bine.

Sursa foto: Shutterstock / Copyright: chaoss

Advertorial

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.