Boli

#vitamine #relaxare #sport #sanatate #mic dejun

10 obiceiuri care te mentin sanatos

Longevitatea unei persoane depinde foarte mult de stilul de viata abordat si de respectarea sau ignorarea unor reguli destul de simple. Iata 10 obiceiuri care te vor ajuta sa ai o viata mai lunga si mai sanatoasa.


Micul dejun


Micul dejun cunoscut si sub denumirea de cea mai importanta masa a zilei este cum adevarat startul unei zile bune. Alimentele pline de vitamine pe care le vei manca dimineata iti vor da energie pentru intreaga zi. Dupa aproximativ 10  ore de repaus alimentar din timpul noptii, secretia gastrica se afla la un nivel maxim, astfel dimineata intre orele 7 si 9 este cel mai potrivit moment sa iei masa.


Chiar daca de cele mai multe ori esti in criza de timp, incearca sa te obisnuiesti sa te trezesti cu 20 de minute mai devreme decat de obicei, tocmai pentru a savura un mic dejun copios.


Spalatul pe maini


Desi unii oameni cred ca mancatul cu mainile murdare le intareste sistemul imunitar, lucrurile nu stau chiar asa. Cei care nu se spala pe maini inainte de a se hrani sau inainte de a duce mana la gura prezinta un risc foarte ridicat de a se imbolnavi de hepatita si de a contracta mai usor diversi virusi.


Spala-te pe maini sau foloseste macar un gel antibacterian inainte de a manca si sfatuieste-ti toti membrii familiei sa iti urmeze exemplul.


Consumul de fructe si legume


Mananca in fiecare zi cel putin un fruct sau o leguma in stare cruda pentru a te asigura ca astfel asimilezi toate vitaminele si mineralele continute. Nu degeaba se spune ca un mar pe zi tine doctorul la distanta.


Mai mult decat atat, unele fructe contin antioxidanti (afinele spre exemplu), care lupta impotriva radicalilor liberi si te feresc de boli grave cum ar fi cancerul. De asemenea, fructele portocalii cum ar fi morcovii sau rosiile contine betacaroten pe care corpul il tranforma in vitamina A, esentiala pentru sanatatea ochilor si a pielii.


Pentru a lua cat mai multe vitamine si minerale din fructe si legume, incearca sa mananci culori cat mai variate (curcubeu). Opteaza astfel pentru rosu (ardei capia, rosii, pepene, capsuni), verde (salata verde, ardei gras, castravete, broccoli etc), galben (banane, cartofi, pere) si portocaliu (morcovi, dovleac, portocale).


Consumul de lichide


Bea zilnic cat mai multe lichide, chiar si atunci cand nu iti este sete. Incearca totusi sa te indrepti catre produsele naturale (apa, ceaiuri naturale, compoturi si sucuri de fructe facute in casa) si evita-le pe cele achizitionate din comert care sunt pline de chimicale si care nu iti fac decat rau (rezultatele fiind vizibile, de cele mai multe ori, pe termen lung). De exemplu, medicii sustin ca bauturile care contin ingredientul „cola” iti mananca o mare cantitate de calciu din organism, lucru care duce la slabirea dintilor, a oaselor si intr-un final la aparitia osteoporozei.


Sucurile din fructe sau legume si compoturile nu doar ca iti potolesc setea, dar iti ofera si un plus de energie prin vitaminele continute. Cumpara cateva mere, fierbe-le in doi litri de apa, indulceste sucul cu putina miere de albine si consuma-l pe toata durata zilei. A doua zi iti poti realiza un suc de mere cu ajutorul storcatorului. Dupa o saptamana in care vei consuma doar sucuri naturale, vei vedea ca te vei simti mai bine, iar la exterior vei straluci.


Suplimente vitaminice


In special iarna si primavara, cand organismul este slabit, incearca sa iei, la recomandarea medicului (eventual in urma unui set de analize de sange ) cateva suplimente vitaminice. Cel mai frecvent este recomandata vitamina C pe care o poti lua foarte usor din fructe, insa corpul tau poate avea si alte necesitati (calciu, magneziu, zinc sau fier). Analizele de sange iti vor da toate informatiile necesare.


Miscarea in aer liber


Jumatate de ora de mers pe jos, cu rolele, cu bicicleta sau de jogging te vor ajuta sa te simti mai bine si mai energic. Corpul iti va fi mai relaxat, iar creierul va functiona mult mai bine datorita oxigenarii. Cel mai bine ar fi sa faci acest lucru dimineata pentru a te bucura de tonus pentru tot restul zilei.


Mentinerea relatiilor sociale


Pastreaza legatura cu prietenii tai si stabileste noi relatii sociale . Socializarea si relatiile de prietenie te vor ajuta sa ai un tonus psihic excelent, sa te bucuri mai mult de viata, sa aprecizi lucrurile din jurul tau, sa razi mai des, dar si sa te tii la distanta de depresii si izolare sociala.


Exercitiile psihice


Sanatatea creierului si a psihicului este foarte importanta. Incearca sa faci zilnic exercitii de gandire care sa iti puna creierul in functiune. Astfel, o minte antrenata si inteligenta inseamna si o sanatate mai buna.


Timpul de relaxare


Gaseste-ti timp doar pentru tine, timp in care sa faci exact ceea ce iti place. Mergi la plimbare, la cumparaturi sau intalneste-te cu prietenii, fara sa ai vreun program prestabilit. Rezerva-ti o zi intreaga in care sa faci tot ce poftesti, chiar daca asta inseamna sa citesti o carte, sa dormi sau sa te uiti la televizor. La finalul zilei respective vei avea un tonus psihic mult mai bun, iar per total te vei simti mai bine, mai fericit.


Programul regulat de odihna


Incearca sa iti formezi un program de odihna si sa nu te abati de la el decat in cazuri exceptionale. Asadar, este recomandat sa te bagi in pat in fiecare seara la o anumita ora si sa te trezesti in fiecare dimineata la fel. Evident, 20 – 30 de minute in plus nu fac rau nimanui, insa evita discrepantele foarte mari.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din boli

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare