Terapii alternative

#spirulina #alga #vitamine #minerale #antioxidanti

Spirulina, o alga cu proprietati nutritionale deosebite

Spirulina , utilizata din ce in ce mai des ca supliment alimentar, este o microalga albastru-verzuie, cultivata in apa dulce , care se gaseste in comert sub forma de pudra sau comprimate. Bogatia sa nutritionala (in special proteinele pe baza de acizi aminati esentiali) o fac un aliat puternic impotriva malnutritiei. Mai mult decat atat, anumiti specialisti ii confera proprietati anti-cancer.

Continutul bogat in antioxidanti, vitamine, minerale, proteine si lipide esentiale incadreaza spirulina in categoria suplimentelor alimentare necesare pentru mentinerea sanatatii organismului.
 

Compozitie:

 

Reclama in inchide in secunde

×

  • Calorii: 370 kcal/100 g;
  • Proteine: 55 - 70%;
  • Lipide: 3-6% (40% aciz grasi esentiali de tip omega 3 si 6);
  • Glucide: 12-20% (in principal glucide complexe);
  • Vitamine: spirulina este bogata in special in vitamina A (betacaroten) si in complexul de vitamine B(B1, B2, B12),vitamina E;
  • Minerale: fier, magneziu, fosfor, calciu;
  • Antioxidanti: spirulina este importanta pentru calitatile sale antioxidante gratie prezentei in cantitate considerabila in antioxidanti cum sunt betacarotenul, ficocianina, clorofila, vitamina E etc.

 

Beneficiile spirulinei pentru sanatate

 

Spirulina este un aliment cu un continut foarte mare de nutrienti, de aceea este recomandata tuturor celor care doresc sa-si echilibreze alimentatia sau care au nevoi speciale: femei care au nascut (recuperarea dupa sarcina si suplimentare cu vitamine in timpul alaptarii), vegetarieni (aport in vitamine si proteine), persoane slabite, sportivi etc.

Gratie acestei bogatii nutritionale (atat calitativ, cat si cantitativ), spirulina poate avea efecte benefice asupra:

  • Controlul glicemiei
  • Lupta impotriva dislipidemiilor;
  • Prevenirea bolilor cardiace;
  • Lupta impotriva oboselii cronice;
  • Intarirea sistemului imunitar (lupta impotriva infectiilor);
  • Cresterea rezistentei;
  • Refacerea florei digestive;
  • Intarirea parului si a unghiilor;
  • Prevenirea si lupta impotriva cancerului;
  • Tratarea inflamatiilor.

 

Mod de administrare

 

Spirulina se administreaza in cure de mai multe ori pe an, pentru un efect optim. Se gaseste in comert sub forma de comprimate sau de pudra. Pudra se poate asocia cu suc de fructe, iaurt, branza, piure de cartofi etc.

Este indicat sa incepi cura cu spirulina cu 1 g pe zi, crescand progresiv pana la 5 g pe zi. Pentru ca spirulina este saraca in vitamina C, este util sa se administreze cu o sursa de vitamina C (suc de fructe de exemplu) pentru a optimiza absorbtia de fier.

 

Sfaturi utile:

 

  • Spirulina este cel mai adesea produsa in cantitate foarte mare, in ferme acvatice (acvacultura) din California sau Hawai de exemplu, unde climatul este favorabil dezvoltarii acestei alge. In conditiile in care algele sunt uscate in uscatoare industriale si nu la soare in mod natural, se pot distruge o parte dintre nutrienti. Insa, avantajul este acela ca acestea sunt scutite de prezenta metalelor grele. Daca apa nu este controlata corespunzator, in alge se pot regasi urme de plumb sau de arsenic.
  • Atentie, exista numeroase tipuri de alge albastru-verzui, care se aseamana spirulinei, multe dintre acestea putand fi contaminate prin microcistine (toxine periculoase pentru ficat si posibil cancerigene).
  •   2009-10-30
  •   36490 vizualizari
  •   comentarii

Articol scris de

Ana-Maria Dragomir

Vezi toate articolele

Articole din naturist

Sfatul expertului

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului