Terapii alternative

#meditatiile Vipassana #meditatii

O noua moda intra in Romania: meditatiile Vipassana!

Tot mai multi romani apeleaza la o noua metoda Orientala de a intelege direct sau intuitiv natura mintii umane si a fenomenelor fizice. Este vorba de Vipassana, o tehnica din India, veche de cel putin 2500 de ani, predata de Gautama Buddha drept un remediu universal pentru regasirea echilibrului interior si pentru purificarea mintii.

Vipassana este o cale de auto-transformare bazata pe o calatorie de auto-explorare, care dizolva treptat, impuritatile mentale. Practicantii tehnicii Vipassana au observat efecte notabile in ceea ce priveste reducerea tensiunii sanguine, diminuarea stresului, anxietatii, depresiei, imbunatatirea calitatii somnului, eliminarea naturala a insomniei si o stare generala de bine si de echilibru interior.

“In aceasta epoca a vitezei, mintea noastra este bombardata zilnic cu lucruri mai mult sau mai putin folositoare, iar in timp, acestea se sedimenteaza in minte, parazintand perceptia noastra asupra realitatii. Este vorba de acele impuritati mentale care ne dezechilibreaza, nu ne dau voie sa ne concentram, ne provoaca o stare de anxietate si ne impiedica sa vedem viata asa cum este ea in realitate. De multe ori ni se intampla ca oamenii din jurul nostru, care ne vad deprimati, sa ne spuna ca nu avem de ce sa ne temem, ca viata este de fapt frumoasa si trebuie sa fim optimisti. Ei vad lucrurile diferit deoarece au mintea limpede, iar noi ne confruntam cu acele impuritati mentale care ne distorsioneaza realitatea”, afirma profesorul international de yoga Dana Tupa, unul dintre primii specialisti care au experimentat aceasta tehnica in Romania.

Totodata, profesorul recomanda cateva exercitii zilnice pe care le putem practica si acasa: 

1. Atentia pe respiratie. “Se poate incepe cu perioade scurte de cateva minute, dimineata, imediat dupa trezire si seara, inainte de a adormi, reunind atentia mintii cu respiratia, intr-o stare de liniste interioara si pastrand ochii inchisi. Cea mai simpla modalitate este aceea de a observa cum intra si iese aerul prin nari, felul in care respiram, evaluarea lungimii inspirului comparativ cu expirul, faptul ca aerul este mai cald la expir fata de inspir etc. Adeseori, in aceasta faza, practicantii incepatori, au tendinta de a adormi, ritmul respiratiei corelat cu atentia mintii ducand la o stare de relaxare profunda”, explica profesorul Dana Tupa.

2. Observarea gandurilor. “Observarea impermanentei gandurilor care vin si pleaca, intr-un mod detasat, exact ca norii care trec pe cer, umbrind si facand temporar sa dispara Soarele din campul nostru vizual. Este momentul in care obiectivam detasat mintea noastra plina de ganduri, cele mai multe fara o legatura aparenta intre ele. De fiecare data cand observam ca mintea tinde sa fie ocupata de ganduri, vom observa ca atentia asupra respiratiei a disparut complet, de aceea, cu blandete si rabdare, readucem mintea la obiectul meditatiei noastre, respiratia”, spune specialistul.

3 Observarea corpului. “Ne putem observa corpul, care este asezat in postura de meditatie si totodata ne putem observa limitarile acestuia in pastrarea pe lungi durate de timp a unei pozitii stabile, fara dureri sau stari de jena. Disconfortul creat de pastrarea unei pozitii de meditatie stabila si pe lunga durata de timp, vine in primul rand dintr-o minte agitata, practicantul putand observa ca, respiratia, atentia si corpul, sunt strans legate intre ele, intercorelandu-se recirproc, sau cu alte cuvinte, putandu-se influenta reciproc. O minte agitata duce intotdeauna la o respiratie sacadata si gesturi grabite, de exemplu. Deloc intamplator se spune ca, atunci cand esti suparat sau nervos, mai bine respiri adanc de 10 ori si abia dupa aceea spui sau faci ce intentionai initial si ti-a produs o stare de iritare sau suparare”, declara Dana Tupa.

Incepatorii in tehnica Vipassana  pot practica si pe parcursul zilei, dar mai ales in asa-zisii „timpi morti’’, atunci cand suntem in metrou, autobuz, cand ne odihnim pe o banca in parc sau, pur si simplu, atunci cand ne plimbam.

Fondatorul PURNA Yoga Academy – prima scoala de yoga din Romania acreditata de Yoga Alliance International USA considera ca, desi multi ne putem plange de o lipsa acuta de timp, categoric exista si timpi neutilizati eficient, in fiecare zi din viata noastra, pe care ii putem folosi.

Dana Tupa este primul Expert Yoga Teacher din Romania care s-a acreditat la Yoga Alliance  International USA cu cea mai inalta calificare, E-RYT500. Este si Fondatorul PURNA Yoga Academy, prima scoala de yoga din Romania acreditata la acelasi for international, scoala care a scos, in 2014, primii instructori yoga din Romania, acreditati international. A participat la multiple cursuri yoga pe diferite ramuri (Hatha, Kriya, Kundalini, Pranayama, Yantra, Laya, Nidra Yoga), alaturi de profesori si maestri din Romania si din strainatate (Thailanda, Elvetia, Italia, UK, India, Turcia). Este master NLP, a studiat cu Tony Robbins si Chloe Madanes, Strategic Interventions. A urmat cursuri de Vipassana in Chiang Mai, Thailanda, participand si la seminarii cu Dalai Lama in Elvetia si India. A sustinut cursuri de yoga si seminarii, atat in Romania, cat si in Thailanda, cel mai de succes dintre ele, il considera Yoga Scopului, un mix de tehnici yoga foarte puternice, NLP, meditatie si vizualizare.

Sursa foto: Personal Excellence

  •   2017-03-09
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din naturist

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Ciprian Pop-Began: Cand intimitatea nu inseamna doar placere: educatia sexuala, bolile si sarcina nedorita

Expertul Acasa.ro, dr Ciprian Pop-Began, medic primar obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Monica Voiculeanu: Microscopul operator in medicina  dentara

Expertul Acasa.ro, dr Monica Voiculeanu, medic specialist endodontie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii