Frumusete & Ingrijire

#dieta alimentara #alimentatie sanatoasa # par sanatos #par subtire #sanatatea parului

Cum afecteaza dieta sanatatea parului

Secretul unui par sanatos este o dieta echilibrata, bazata pe consumul de proteine, fier si alti nutrienti care imbunatatesc sanatatea si aspectul parului.

Din punct de vedere medical, un par sanatos este acela care creste din fiecare folicula, care nu se rupe usor si care este conectat la un scalp sanatos. De asemenea, un par sanatos trebuie sa fie des, stralucitor si usor de periat.

Medicii sunt de parere ca o alimentatie echilibrata ofera parului toti nutrientii de care are nevoie penturu a creste sanatos si stralucitor.
 

Proteinele, importante pentru un par sanatos


Parul are nevoie de nutrienti, vitamine si minerale necesare pentru intreg organismul. Firul de par este compus in principal din proteine, astfel ca pentru a creste sanatos are nevoie de proteine.

In orice moment, peste 90% din podoaba capilara se afla in faza de crestere. Pentru fiecare persoana, aceasta perioada dureaza 2 - 3 ani. La sfarsitul acestei perioade, parul intra intr-o faza de odihna, care dureaza 3 luni. Daca parul nu primeste nutrientii de care are nevoie, parul poate ramane in faza de odihna o perioada mai indelungata de timp.

Este astfel indicat sa avem o dieta echilibrata, bogata in proteine, in special proteine vegetale, care provin din legume si leguminoase, cereale integrale sau soia. De asemenea, poti consuma si carne slaba, de pasare.
 

Fierul si parul sanatos


Proteinele nu sunt singurele substante nutritive pentru un par sanatos. Parul are nevoie si de fier, vitamina E si alte minerale, precum seleniu, cupru sau magneziu. Toti acesti nutrienti sunt implicati in productia de numeroase proteine care sunt necesare cresterii parului.

Fierul este unul dintre cei mai importanti nutrienti de care parul are nevoie. In special femeile si persoanele vegetariene trebuie sa suplimenteze consumul de fier. Cea mai buna sursa de fier este carnea si fructele de mare. Vegetarienii trebuie sa consume cereale, seminte de dovelac, fasole, linte sau spanac.
 

Vitamina D, benefica pentru par


Un alt nutrient important pentru par este vitamina D, care ajuta la regenerarea firului de par. Soarele este principala sursa de vitamina D, insa nu este recomandat sa exagerezi cu expunerea, in special in lunile caniculare. Alte surse importante de vitamina D sunt si laptele, sucul de portocale si cerealele integrale.
 

Cat de necesare sunt suplimentele pentru par


Orice deficienta de vitamine duce la caderea parului. Toate vitaminele sunt importante pentru par, astfel ca este foarte important sa suplimentezi consumul daca crezi ca nu beneficiezi de vitaminele necesare doar prin intermediul alimentatiei.

Suplimentele cu biotina sunt de asemenea benefice pentru un par sanatos. Inainte insa de a lua astfel de suplimente este indicat sa discuti cu medicul.
 

Parul si dietele de slabit


Pierderea brusca in greutate, in urma unei diete restrictive, poate duce la caderea masiva a parului. In special femeile sunt afectate de acest lucru. Slabirea rapida duce si la stres, care de asemenea contribuie la caderea parului.
 

  •   2012-02-03
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Mihaela Rotaru

Vezi toate articolele

Articole din frumusete-ingrijire

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Dana Maria Bratu: Ce sunt papiloamele si de ce apar?

Expertul Acasa.ro, dr Dana Maria Bratu, medic dermatovenerolog

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Ciprian Pop-Began: Sinechia uterina - o afectiune ascunsa, care poate amana maternitatea

Expertul Acasa.ro, dr Ciprian Pop-Began, medic primar obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii