Yoa si Pilates sunt doua practici care se completeaza si care aduc numeroase beneficii organismului uman. Intaresc musculatura , stimuleaza respiratia si circulatia si elimina stresul. Sunt ideale pentru corectarea pozitiei corpului si pentru eliminarea kilogramelor in plus.

Chiar daca par similare, yoga si pilates au numeroase diferente pe care multe persoane nu le percep.
 

Origini

Yoga este o practica veche de peste 5000 de ani si a aparut in India. De-a lungul timpul au aparut numeroase tipuri de yoga. Pilates este o tehnica mai noua, introdusa in anii '20 de atletul Joseph Pilates. Acesta a creat aceasta forma de miscare care sa intareasca organismul care se recupereaza dupa diverse afectiuni sau accidente.
 

Minte, corp si spirit


Atat yoga cat si pilates incearca sa spuna ca mintea si corpul sunt in stransa legatura. Yoga este insa de parere ca nici spiritul nu trebuie exclus din aceasta ecuatie. Explorarea spiritualitatii este o parte importanta a practicii yoga, in special prin meditatie.

Tehnica pilates se concentreaza asupra trupului si mintii si cum conexiunea dintre cele doua componente ne poate ajuta in viata de zi cu zi.

Exercitiile


Fiecare ora de exercitii pilates sau yoga sunt diferite. Clasele de yoga sunt flexibile, iar pozitiile sunt extrem de variate si pot fi combinate la nesfarsit. Clasele de pilates sunt mult mai structurate.

Cu ambele practici insa iti vei intari si flexibilitatea corpului. Clasele de pilates ofera antrenamente totale, iar miscarile efectuate intaresc musculatura.

La clasele de yoga, fiecare categorie de muschi este lucrata in mod egal. Fiecare pozitie este acompaniata de o contrapozitie, pentru a crea un echilibru.
 

 


Respiratia si concentrarea sunt elemente importante atat in yoga cat si in pilates. Yoga insa foloseste respiratia la un nivel mai profund. Cei care practica aceasta tehnica trebuie sa inspire si sa expire aerul pe nas, iar miscarile trebuie sa se coordoneze cu respiratia. La pilates, aerul este inhalat prin nas si expirat prin gura.
 

Beneficii pentru sanatate
 

Yoga si tehnicile de respiratie folosite sunt extrem de benefice pentru sanatate. Tehnicile de respiratie imbunatatesc functionarea plamanilor, ceea ce reduce riscul de afectiuni respiratorii cronice precum astmul.

Oxigeneaza corpul, stimuleaza echilibrul hormonal si detoxifica muschii, organele si sistemul limfatic. Yoga stimuleaza si metabolismul, ceea ce este benefic pentru reducerea kilogramelor in plus.

Mareste flexibilitatea incheieturilor si previne accidentarile. Yoga imbunatateste si digestia, stimuleaza tiroida si ajuta la buna functionare a organelor, muschilor si vaselor de sange. Amelioreaza si durerile menstruale si imbunatateste circulatia sangelui.

Yoga este insa benefica si pentru starea psihica si echilibreaza toate sistemele organismului.

Pilates este o practica sigura si eficienta la orice varsta si ajuta organismul sa se mentina in forma. Pilates previne accidentarile si ajuta organismul sa se refaca.

Exercitiile pilates imbunatatesc respiratia si circulatia, previne artrita si reduce durerile articulare. Previne si durerile de spate si imbunatateste sanatatea coloanei vertebrale.
 

  •   2011-11-24
  •  

Articol scris de

Mihaela Rotaru

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Semintele de chia, rasfatul de dimineata

Sase jocuri educative de interior pentru iarna

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: De ce nu recomand faina alba. Ce alternative avem

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.