Fitness

#sport #fitness #cercetatori #ardere calorii #program sportiv

Cat de important este programul zilnic de exercitii fizice?

Un orar batut in cuie nu mai pare atat de folositor din perspectiva unor cercetatori canadieni. Acestia merg pe ideea ca un efort cumulat saptamanal isi face simtit efectul la fel ca un orar zilnic de exercitii fizice.

Norma saptamanala

Studiul facut de canadieni a fost efectuat pe un esantion de 2324 de persoane care merg constant la sala de sport. Astfel, cercetatorii au stabilit ca un orar zilnic respectat cu strictete poate fi la fel de bine inlocuit cu unul mai lejer in care persoana sa cumuleze 150 de minute de exercitii la sfarsitul unui saptamani.

Nivelul de grasimi arse, precum si cel al colesterolului au fost egale la persoanele care au respectat programul zilnic de exercitii fizice si la cele care au avut un program neregulat. Cu toate acestea, cei care au practicat exercitii mai intense, in scopul de a recupera timpul pierdut, s-au dovedit in timp a fi mai sanatosi decat ceilalti subiecti ai studiului.

Intensitatea face diferenta

Din perspectiva cercetatorilor canadieni, exercitiile fizice de o intensitate mai mare se dovedesc mai benefice pentru tine decat cele repetate cu frecventa. "Numarul de exercitii repetate, intensitatea acestora si tipul de exercitii corelate fac intr-adevar diferenta", a afirmat profesorul Ianm Janssen de la Universitatea Regala din Canada. Cu toate acestea, cercetatorii sustin ca o singura runda de exercitii saptamanale, cu o durata de doua ore si jumatate, ar putea mai degraba sa iti oboseasca organismul.

Exercitiile intense, preferate de americani

Alti doi cercetatori din SUA sustin ca exercitiile intense se dovedesc mai benefice decat orele intregi de jogging. Cei doi experti de la Universitatea Mcmaster din Florida sustin ca o serie de 12 exercitii fizice efectuate intr-un interval de 7 minute au efectele pe care le obtii dupa ore de alergat sau de mers pe bicicleta.

Iata cele 12 exercitii pe care le poti face si acasa: sarituri pe loc cu bratele ridicate, genuflexiuni rezemat de perete, flotari, exercitii pentru abdomen, pas pe scaun, genuflexiuni simple, coborare pentru triceps, plansa, alergare pe loc, fandari, flotari cu rotatie, plansa laterala.

Sursa foto: toughmotivation.wordpress.com

  •   2014-04-22
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Marius Jianu

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, arhitect Silvia Teodorescu: Dusul la nivelul pardoselii. Cum previi inundatiile

Expertul Acasa.ro, Silvia Teodorescu, arhitect

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Topul alimentelor care produc celulita de sarbatori

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Mierea si frumusetea din antichitate pana in prezent!

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii