Dieta & Nutritie

#alimentatie #antioxidanti #cereale #cafea #spanac #usturoi #struguri

Top 10 alimente antioxidante

Antioxidantii sunt cheia unui organism bine pus la punct. Acestia apara intregul sistem de efectele daunatoare ale radicalilor liberi care se aduna in corp si care, in timp, cauzeaza boli arteriale, cancer si alte afectiuni grave.


Antioxidantii sunt necesari atat in prevenirea bolilor, cat si in tratarea lor. Acestia lucreaza in echipe mici, bine sincronizate, iar cand unul este distrus, este resuscitat imediat de catre ceilalti antioxidanti .


Iata 10 dintre cele mai bogate alimente in antioxidanti:

Reclama in inchide in secunde

×


Cereale


Cerealele de la micul dejun reprezinta o modalitate simpla de a-ti face plinul cu antioxidanti pentru o singura zi. Este foarte important ca sa fie cereale integrale , asa ca verifica acest lucru de pe eticheta produsului.  De asemenea, painea produsa din cereale integrale este la fel de sanatoasa ca si cerealele in sine, asa ca ar fi excelent daca ai putea inlocui painea alba cu cea neagra, integrala.


Soia


Este uimitor cat de multe alimente contin sau sunt produse din soia, fara ca noi sa stim acest lucru. Din fericire, soia este un aliment extrem de bogat in antioxidanti, si indiferent ca este vorba de lapte sau bucatelele care au menirea de a inlocui gustul carnii, nu ezita sa o consumi ori de cate ori ai ocazia.


Morcovi


Morcovii sunt si ei in topul celor mai bune alimente antioxidante. Acestia contin din belsug beta-caroten, un antioxidant extrem de puternic, care se gaseste deopotriva, in cantitati mai mici, in cartofii dulci si sfecla. Morcovii sunt o gustare usoara, delicioasa si poate fi mancata oricand si oriunde, chiar si la birou sau scoala. Beta-carotenul ofera protectie impotriva diferitelor tipuri de cancer, impotriva bolilor de inima si are puterea de a incetini progresul artritei.


Ceai si cafea


Ceaiul si cafeaua sunt o sursa extraordinara de antioxidanti, motiv pentru care ar trebui baute zilnic. Acestea reduc riscul de accident vascular cerebral, boli de inima si cancer. In ceea ce priveste ceaiul, cel verde si cel negru sunt cele mai recomandate deoarece au cel mai ridicat continut de antioxidanti.


Spanac


Din pacate sunt foarte multe persoane absolut dezgustare de gustul spanacului. Totusi, adaugat in salate sau preparat intr-un mod delicios si ingenios, frunzele spanacului vor fi o sursa extraordinara de antioxidanti.


Usturoi


Poti adauga usturoi zdrobit in aproape toate mancarurile gatite, asa ca nu te mai poti scuza aruncand vina pe mirosul neplacut si deranjant pentru cei din jur. Daca doresti, il poti manca mai mult in weekenduri, cand nu prea iesi din casa ori atunci cand esti bolnav. Oricum ar fi, consuma cantitati mari de usturoi pentru sanatatea ta.


Struguri rosii


Strugurii contin un ingredient numit resveratrol , un produs antitumoral care are puterea de a incetini cu aproximativ 50% sporirea celulelor cancerigene dar care, in acelasi timp, stimuleaza inmultirea celulelor sanatoase. Asadar, incearca sa consumi cat mai multi struguri rosii, iar uneori poti incerca si vinul rosu, cat mai natural.


Rosii


Fie ca le folosesti in salata, ca le adaugi la ciorba, ca le folosesti sub forma de sos ori le mananci ca atare, rosiile sunt legume savuroase si pline de antioxidanti. Ca si morcovii, rosiile au un continut ridicat de beta-caroten si lupta cu toate puterile impotriva cancerului, in special impotriva cancerului de prostata la barbati.


Broccoli


Desi broccoli nu este o leguma foarte cunoscuta si apreciata in tara noastra, alte populatii au dezvoltat o adevarata educatie in ceea ce o priveste. In America, de exemplu, copiii mici sunt obisnuiti sa manance destul de des legume si mai ales broccoli. Acesta este o sursa bogata de vitamine si componenti minerali, in special potasiu, fier, acid folic si beta-caroten.


Fructe de padure


Tot ceea ce inseamna mure, zmeura, afine sau coacaze inseamna fibre, vitamine, minerale si antioxidanti. Fructele de padure au capacitatea de a combate substantele cancerigene si ajuta la o mai buna functionare a creierului.
 

  •   2010-02-09
  •   42563 vizualizari
  •   comentarii

Articol scris de

Ana-Maria Dragota

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Cauta-ti perechea