Dieta si nutritie

#dieta #slabire #calorii #sport #regim

Slabesti usor: 7 schimbari simple, dar cu efecte uriase!

Una dintre principalele rezolutii ale majoritatii persoanelor in prag de an nou are in vedere slabitul. Ne propunem ca in anul care incepe sa dam jos X kilograme. Si ne trezim prin mai-iunie ca n-am slabit niciun gram. De ce? Pentru ca nu am stiut cum sa abordam problema, ce schimbari sa facem pentru a obtine rezultate.

Iata cateva modificari minore ale stilului de viata care te vor ajuta sa slabesti foarte usor:

1. Combina dieta cu miscarea

Nu este suficient sa tii un regim alimentar strict, ci trebuie sa faci si o serie de exercitii daca vrei sa dai jos din greutate. Un studiu arata ca reducand caloriile zilnice cu 10% in timp ce adopti si un plan de exercitii dubleaza sensibilitatea la insulina, un indicator metabolic al succesului pe termen lung al pierderii in greutate.

Oamenii care incep planurile de dieta si de exercitii fizice in acelasi timp sunt, de asemenea, mult mai susceptibili sa urmeze acest plan de slabire pe termen lung.

2. Mananca responsabil

Studiile au aratat ca persoanele care mananca responsabil pot pierde cantitati semnificative de greutate. Ce inseamna sa mananci cu grija? Este exact opusul mancatului haotic, iresponsabil, cum ar fi sa mananci un intreg borcan de crema de ciocolata sau toata cutia de inghetata in timp ce te uiti la un serial la televizor. Si la final ramai uimita de cat de mult ai putut sa mananci.

Concentrandu-te asupra a ceea ce mananci si a motivului pentru care o faci vei avea ocazia sa faci alegeri potrivite si vei descoperi ca mananci mai putin. Data viitoare cand te mai asezi la masa, da deoparte telefonul, opreste televizorul si savureaza-ti in taina bucatele, luand imbucaturi mici si mestecand incet.

3. Tine un jurnal

Noteaza intr-o agenda ce mananci in fiecare zi. In felul acesta vei avea o evidenta clara a caloriilor, iti vei da seama cand si de ce faci excese si vei intelege mai usor la ce anume poti renunta. In plus, in felul acesta iti vei monitoriza si progresul facut.

Un studiu din 2012 a aratat ca persoanele care au inregistrat tot ce au mancat in fiecare saptamana timp de un an au pierdut cu 3,7% mai mult in greutate decat cei care nu au facut-o. Cantareste-te in mod regulat pentru a te asigura ca iti indeplinesti obiectivele.

4. Dormi mai mult

Somnul joaca un rol esential in mentinerea sanatatii mintii si a corpului. Somnul te poate ajuta sa iti pacalesti foamea, sa reduci stresul si sa ai suficienta energie. Somniferele usoare te pot ajuta sa iti reduci diametrul taliei.

5. Plimba-te mai des

Nu esti inca pregatita de antrenamente la sala? Atunci ia-o incet. Mai intai cu plimbari lungi, apoi chiar cu alergari de 2-3 kilometri pe zi. Poti sa urci scarile in loc sa iei ascensorul. Important este sa adaugi cat mai multi pasi la programul tau zilnic, pentru ca in felul acesta te vei mentine in forma si nici nu vei mai acumula grasime.

6. Mananca carbohidrati buni

Inlocuieste carbohidratii rafinati cu versiuni cu cereale integrale: boabele integrale au mai multe proteine ​​si fibre, astfel incat corpul tau are nevoie de mai mult timp pentru a le digera. Astfel, e de preferat sa folosesti orez brun sau orez salbatic in loc de orez alb, sa incerci alternative la paste precum cele facute din faina integrala.

7. Inlocuieste untul cu ulei

Daca gatesti acasa, schimba untul din reteta cu un ulei sanatos, precum cel de avocado sau uleiul de migdale. De asemenea, uleiul din seminte de in este foarte bun.

  •   2017-05-07
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Gabriela Ples

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Liana Contiu: Vegetarieni vs vegani. Care este diferenta?

Expertul Acasa.ro, Liana Contiu - nutritionist dietetician

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii