Dieta si nutritie

#dieta cu mamaliga #beneficii mamaliga #mamaliga

Mamaliga, mai pretioasa decat credeai! Te ajuta sa slabesti 15 kilograme intr-o luna! 

Daca ai avea de ales intre o bucata de mamaliga si o felie de paine, ce ai prefera? Este bine sa stii ca 100 de grame de paine contin 200 de calorii, iar aceeaşi cantitate de mamaliga ajunge la doar 100 de calorii! De aceea, mamaliga poate fi un aliat in curele de slabire. Iata pe larg proprietatile mamaligii romanesti! 

Celebrul nutritonist Mihaela Bilic a explicat beneficiile alimentului pe care cu totii il cunoastem foarte bine, dar ale carui proprietati le ignoram. 

Atentie insa! Mamaliga nu trebuie fiarta pana afuma deoarece apar substante toxice precum acrilamida iar toti aminoacizii benefici dispar, lasand în urma doar compuşi cancerigeni. Dar trebuie fiarta suficient cat sa devina putin lipicioasa şi sa nu se desprinda de pe lingura. 
Mamaliga se poate combina cu lactate, oua sau fripturi, conform dietetik.ro. Nutriționiștii iti recomanda insa sa consumi mamaliga cu moderație, mai exact aproximativ 100 de grame la o masa, daca vrei sa slabesti.

Dieta cu mamaliga. Meniul pe zile 

Ziua 1
Mic dejun: mamaliga cu branza slaba de vaci, o felie de caşcaval şi un ou fiert.
Gustare: un mar.
Pranz: piept de pui la gratar cu 2 linguri de mamaliga şi o salata verde cu putin ulei de masline, otet, roşii, castraveti şi legumele preferate.
Gustare: o mana de nuci sau o punga mica de seminte de floarea soarelui fara sare.
Cina: o cana de iaurt cu cereale integrale.
Gustare: o banana.

Ziua a 2-a


Mic dejun: un castron de lapte cu mamaliga sau do linguri de smantana cu mamaliga şi ou.
Gustare: un fruct.
Pranz: peste la gratar cu mamaliga şi mujdei plus o salata verde cu de toate.
Gustare: 2 felii paine prajita cu o jumatate de avocado şi roşii cherry.
Cina: branza cu mamaliga.
Gustare, daca e cazul, o mana de migdale.

Ziua a 3-a


Mic dejun: un ou fiert cu mamaliga şi branza.
Gustare: o mana de migdale sau nuci plus un fruct.
Pranz: o farfurie de ciorba de legume, gaina sau vacuta, cu mamaliga.
Gustare: o felie de paine integrala cu miere.
Cina: o salata verde cu o mana de paste integrale fierte, putin ulei de masline, sos de muştar şi lamaie.

Ziua a 4-a


Mic dejun: 2 felii de paine integrala cu omleta din 2 oua, cateva masline, un castravete şi branza slaba de vaci.
Gustare: un fruct.
Pranz: tocanita de ciuperci cu mamaliga şi o salata verde oricat de mare.
Gustare: un iaurt cu cereale.
Cina: o supa crema cu crutoane.
Gustare: un mar.

Ziua a 5-a

Mic dejun: mamaliga cu branza şi o lingura de smantana mai slaba.
Gustare: un mar.
Pranz: mamaliga cu 2-3 sarmalute.
Gustare: un mar.
Cina: o salata cu de toate.
Gustare, daca e cazul, o punga de pufuleti

Dulciciurile, produsele de patiserie, bauturile carbogazoase, dar si cele naturale, fructele uscate, consumul exagerat de sare si de alcool sunt interzise. 
Poti consuma painea integrala (cantitati mici, 1-2 felii o data la 2 zile), carnea de pasare sau peste, fiarta sau fripta, legume, cirobe, lactate slabe, migdale, caju, nuci, seminte de floarea-soarelui fara sare, seminte de dovleac, fructe, legume lalegume la gratar, ceaiuri si cafea cu lapte. 
In primele 5 zile de dieta vei slabi cel putin 3 kilograme, iar dupa o luna vei fi mai slaba cu 15 kilograme.

 

  •   2017-04-27
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Bilal Takouzli, medic stomatolog: Solutii moderne pentru salvarea dintilor afectati de paradontoza

Expertul Acasa.ro, dr Bilal Takouzli, medic stomatolog, specialist in chirurgie dento-alveolara

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Cristian Irimia, medic stomatolog:  Mituri despre implantul dentar

Expertul Acasa.ro, dr Cristian Irimia, medic stomatolog, competenta in implantologie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii