Dieta si nutritie

#nutritie #alimentatie #dieta #gustari #gustari sanatoase #alternative mar

Incearca 7 gustari delicioase cu mai multe fibre decat un mar!

Marul oferit ca alternativa continua pentru gustarile dintre mese ti se va parea in cele din urma o corvoada. Din fericire, natura ne-a binecuvantat si cu alte fructe cu un continut mare de fibre. Iata aici care sunt alternativele sanatoase de gustare la clasicul mar rosu.

1. Pere

Poti incerca pentru inceput o para in locul traditionalului mar. Aceasta are un continut mai mare de fibre, 5,5 grame la un fruct de marime medie fata de 4,4 cat contine un mar, iar fructul este mai dulce si mai zemos.

2. Aarahide

Pana si arahidele contin mai multe fibre de cat un mar: 6,2 grame la o ceasca de arahide uscate. Nu mai vorbim de faptul ca vin in comert sub diverse forme: sarate, nesarate, picante etc. Gustul lor, accentuat de uleiurile minerale continute, le transforma intr-o gustare perfecta indiferent de locul unde te afli: birou, casa sau parc.

3. Avocado

Fructul exotic contine nu mai putin de 6,75 grame de fibre intr-o singura jumatate. Il poti manca crud pentru a te bucura de savoarea lui sau il poti combina intr-o salata de fructe delicioasa si racoritoare in acelasi timp.

4. Naut

Boabele leguminoasei cunoscute si sub denumirea de "mazarea berbecilor" au un potential enorm atunci cand vine vorba de continutul de fibre alimentare: 16 grame la o ceasca. Boabele de naut fi rontaite uscate sau adaugate in mancaruri sau salate.

5. Kiwi

Aromatul fruct cu pulpa verzuie are un continut de fibre mai ridicat decat al marului, 5 grame. Gustul sau il va face o alternativa excelenta pentru gustarea dintre mese.

6. Guava

Cu forma sa de para si miezul parfumat de o culoare roz-portocalie, guava este un adevarat arsenal de vitamine. Contine nu mai putin de 8,9 grame de fibre intr-o ceasca de fruct si are un continut ridicat de vitamnina C si calciu.

7. Durian

"Fructul regilor", asa cum mai este cunoscut durianul, incheie lista pentru ca, desi contine 9,2 grame de fibre intr-o ceasca de fruct, este recomandabil sa il servesti cand nu ai alte persoane in preajma. Mirosul fructului este puternic si dezagreabil, dar pentru cei cu inima si simtul olfactiv rezistent, durianul este o adevarata delicatesa. In Asia, de exemplu, fructele reprezinta chiar o specialitate culinara.

Foto: readsh101.com

 

  •   2014-05-07
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Marius Jianu

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Ce sa faci inainte de Revelion, pentru ca rochia mulata sa-ti vina perfect

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Mierea si frumusetea din antichitate pana in prezent!

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii