Dieta si nutritie

Iaurt, pentru dinti si gingii sanatoase

Consumand regulat iaurt veti diminua din simptomele infectiilor gingiei ( gingivita ) si a oaselor dintilor (paradontopatia). Acest efect benefic se datoreaza bacteriilor lactice, probiotice care se regasesc in iaurt si in lactatele fermentate. Aceasta concluzie a reiesit in urma unui studiu efectuat in cadrul Universitatii Kyushu, din Japonia, la care au participat aproape 1.000 de persoane cu varste cuprinse intre 40 si 79 de ani. Potrivit rezultatelor studiului exista o legatura stransa intre consumul de iaurt si cele mai frecvente boli ale dintilor: gingivita si paradontita. Gingivita reprezinta inflamatia tesuturilor gingiei, care dor, sangereaza la periaj si devin moi. boala parodontala se manifesta prin distrugerea osului si a structurilor care sustin dintele, care din pacate duce intr-un final la pierderea dintilor . Simptomele erau mai putin grave la persoanele care au consumat cel putin 50g de iaurt pe zi sau alte lactate fermentate, comparativ cu cei care nu consumasera astfel de produse. Aceste rezultate au reiesit fara sa se tina cont de varsta, sex, consum de alcool sau de fumat, frecventa perierii dintilor, nivelul de glucoza din sange sau colesterol. Un singur produs, multiple beneficii De asemenea, iaurtul este unul dintre produsele care contin o cantitate mare de calciu, tocmai de aceea nutritionistii il recomanda in fiecare zi. Persoanele care sufera de afectiuni ale oaselor de exemplu osteoporoza ar trebui sa manace zilnic cel putin un iaurt de 150 mg in fiecare zi. Ce mai trebuie sa retineti este faptul ca recomandate sunt iaurturile probiotice, deoarece acestea ajuta la mentinerea microflorei din intestine si la intarirea imunitatii. Studii facute in acest sens arata ca marii consumatori de iaurt se ingrasa mai putin decat cei care nu mananca lactate. Potrivit specialistilor iaurtul consumat intre mese ori inainte reduce pofta de mancare. Foarte important : iaurtul este unul dintre alimentele „cheie” in cazul prevenirii racelilor. Organismele probiotice continute de acesta maresc numarul bacteriilor „bune” din intestin care va protejeaza de infectii.
  •   2008-03-07
  •  

Articol scris de

Ana-Maria Dragomir

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cu ce sa inlocuiesc zaharul?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vrem sa ne racorim, dar stim cum?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.