Dieta si nutritie

#cura de slabit piersici #vitamine piersici #piersici #dictionar de nutritie

DICTIONAR DE NUTRITIE: Piersicile, alimentul-medicament al verii

Simbol al verii si al vacantei, piersicile sunt bogate in vitamine si minerale, insa reduse in calorii si grasimi, ideale pentru curele de slabire pe care le tinem cu totii in aceasta perioada pentru a intoarce toate privirile pe plaja! In plus, consumul piersicilor ne ajuta sa ne hidratam, caci un fruct are in continut 87% apa, conform lefigaro!

O piersica mare contine doar 68 de calorii si niciun gram de grasime! Ba mai mult, piersicile contin zece vitamine diferite. O piersica mare este bogata in vitamina A, importanta pentru vedere si piele, vitamina C, un antioxidant puternic, care protejeaza organismul, vitamina E sau vitamina K.


Vitamina E este un alt antioxidant puternic, in timp ce vitamina K este esentiala pentru prevenirea cheagurilor de sange. Piersicile sunt si o sursa de thiamina, riboflavina, vitamina B6, nacina, acid folic si acid pantothenic.

Piersicile sunt bogate in potasu care ajuta la mentinerea unui nivel sanatos al tensiunii arteriale. De asemenea, previne si pietrele la rinichi si pierderea masei osoase. De asemenea, piersicile contin si magneziu, fosfor, zinc, cupru, mangan, fier si calciu. Aceste minerale ajuta la mentinerea celulelor de sange rosii, dar si a sistemului osos si nervos.

Pulpa si coaja piersicilor contin cantitati importante de antioxidanti. Unul dintre cei mai importanti antioxidanti din piersici, acidul clorogenic, ajuta la eliminarea radicalilor liberi, compusi din organism care se dezvolta la expunerea la poluanti, alimente si mediul inconjurator si care favorizeaza aparitia cancerului. De asemenea, acidul clorogenic reduce riscul de imbatranire prematura si afectiuni cronice.

Piersicile contin si fibre

Fibrele sunt esentiale pentru o digestie sanatoasa. Previn constipatia si imbunatatesc sanatatea colonului. De asemenea, fibrele joaca un rol important si in reglarea nivelului de colesterol si ajuta la reducerea riscului de afectiuni cardiace.

Alte beneficii ale piersicilor

Piersicile imbunatateste calitatea pielii, previn si trateaza afectiunile tegumentare. Ajuta si la eliminarea viermilor abdominali. Au si efecte laxative si diuretice si sunt recomandate si persoanelor care sufera de guta si reumatism.

Piersicile au si proprietati sedative, fiind ideale pentru copiii foarte activi. Este de prederata sa fie consumate fierte in apa, cu miere.

Pierscile sunt benefice si pentru persoanele care sufera de anemie, astm, bronsita, constipatie, tuse seasca, gastrita si hipertensiune. Ajuta si la formarea de cataracta la persoanele mai in varsta.

Piersicile pot fi consumate alaturi de cerealele de dimineata, cu iaurt, branza slaba de vaci sau in stare cruda, simple. 

Sursa foto: pixabay.com

  •   2017-07-04
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Dana Maria Bratu: Marirea buzelor- necesitate reala sau trend?

Expertul Acasa.ro, dr Dana Maria Bratu, medic dermatovenerolog

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi:  Inseminarea artificiala, prima speranta in reproducerea umana asistata

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii