Dieta & Nutritie

#somnolenta #digestie #grasimi #somn #mic-dejun

Cum sa eviti senzatia de somnolenta dupa masa

Dupa o la , metabolismul isi reduce activitatea si ne face sa amanam momentul reinceperii treburilor zilnice. Mancarea pe care o consumam la pranz poate necesita chiar si patru ore pentru a fi digerata.

Pentru a evita acest simptom neplacut este indicat sa fii atent la ceea ce mananci la pranz. De asemenea, grija pe care o acorzi persoanei tale este extrem de importanta. Mentinerea energiei in cea de-a doua parte a zilei este o combinatie de factori de care trebuie sa tii cont.
 

Cauzele somnului dupa masa de pranz


Alimentele pe care le consumi la masa de pranz poate influenta modul in care se desfasoara procesul de digestie. Acest proces poate oferi atat energie, cat si somnolenta, in special dupa masa de pranz. Alimentele bogate in zahar maresc nivelul de glucoza din sange ceea ce duce la o mai mare productie de insulina.

Insulina ajuta la productie de enzime care in creier sunt convertite in serotonina, un hormon al somnului.

De asemenea, lipsa somnului din timpul noptii poate declansa o de somnolenta imediat dupa o masa copioasa .
 

Consuma un mic dejun sanatos


Pentru o viata sanatoasa este indicat sa nu sari niciodata peste micul dejun, care ofera energie pentru intreaga zi. Alege alimente sanatoase , precum cerealele integrale, fructe si iaurt. De asemenea, micul dejun previne si gustarile nesanatoase si mareste starea mentala si fizica pe tot parcursul zilei.

Un bol cu cereale pentru micul dejun inhiba productia de cortizol, un hormon al stresului. Astfel, vei incepe ziua mai bine si vei preveni starile negative.
 

Ai grija la ceea ce mananci la pranz


Alimentele de la masa de pranz au un impact major asupra nivelului tau de energie din tipul dupa-amiezii.

Evita alimentele fast-food. Alimentele de tip fast food au cantitati mari de grasimi, zahar, sare, conservanti si arome. Au un gust bun, iti ofera energie de scurta durata, insa aduc si un aport mare de calorii. Nu contin nutrienti si sunt sunt foarte nesanatoase pentru organismul uman.

Evita zaharul si fainoasele. Oricat de delicioase ar fi briosele, covrigii calzi sau feliile de tort cu multa ciocolata, aceste alimente iti ofera energie de scurta durata. La masa de pranz, in special daca esti la serviciu, evita pastele, produsele de panificatie si limiteaza consumul de zahar.

Consuma alimente bogate in proteine. In acest fel vei avea energie pentru intreaga zi. Alege alimente precum , salata, ciuperci, broccoli, conopida, carne slaba, peste. De asemenea, la gustarea de dupa-amiaza alege nuci, migdale si evita ciocolata.
 

Mananca mai putin


O masa copioasa este extrem de greu de digerat. Ca rezultat, sangele nu mai poate digera corespunzator alimentele. Astfel, organismul isi pierde din energie si din resursele de oxigen.
 

Renunta la bauturi alcoolice si cofeina dupa masa


Chiar daca cofeina este recunoscuta pentru efectele sale restabilire a energiei, evita sa o consumi dupa masa de pranz. La fel si in cazul bauturilor alcoolice care te vor molesi.
 

Fa miscare


Dupa masa de pranz, fa o scurta plimbare, de cateva minute, la aer proaspat. Renunta la lift, si fa cateva exercitii scurte, care sa te ajute sa iti recuperezi energia.
 

  •   2011-11-28
  •   2012 vizualizari
  •   comentarii

Articol scris de

Mihaela Rotaru

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Mirel Roman: Cum sa reaprinzi flacara pasiunii in cuplu

Expertul Acasa.ro, Mirel Roman, coregraf

Pune o intrebare

Mananci si slabesti
sanatos!
Fii primul care afla despre
noua aplicatie Acasa.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Carmen Maria Constantin, medic primar nefrolog

Expertul Acasa.ro, dr Carmen Maria Constantin, medic primar nefrolog

Pune o intrebare