Dieta si nutritie

#omega 3 #acizi grasi omega # afectiuni cardiovasculare #suplimente alimentare #acizi grasi

Cum sa consumi mai multi acizi grasi omega 3

Acizii grasi omega 3 sunt extrem de importanti pentru organismul uman. Aceste grasimi polinesaturate joaca un rol crucial in functionarea celuloer organismului, reduc inflamatiile care duc la afectiuni cardiovasculare , micsoreaza nivelul colesterolului din sange si previn aritmiile cardiace.

Organismul uman nu produce acizi grasi omega 3, insa ii poate procura din natura, prin intermediul alimentelor. Se gasesc in alimente precum fasole, ulei de masline, anumite legume, peste si fructe de mare.

Iata principalale surse de acizi grasi omega 3:
 

Peste si fructe de mare


Pestele si fructele de mare sunt cele mai importante surse de acizi grasi omega 3. Specialistii recomanda sa consuma peste de cel putin trei ori pe saptamana. Pentru a beneficia de proprietatile miraculoase ale acizilor grasi omega 3 este indicat sa consumi:

  • somon;
  • ansoa;
  • ton;
  • sardine;
  • pastrav;
  • crab
  • cod;
  • scoici;
  • creveti;
  • homar.


Uleiuri vegetale
 

Uleiurile vegetale, in special cele din masline sau rapita, sunt extrem de bogate in acizi grasi omega 3. Poti folosi aceste uleiuri la salate sau la alte preparate culinare. Ideal este sa le consumi reci, in combinatie cu legume sau peste.
 

Fasole


Fasolea este un alt alimente bogat in acizi grasi omega 3. O portie de fasole ofera organismului peste 50% din cantitatea zilnica recomandata de omega 3. Fasolea poate fi consumata in diverse preparate, de la salate, pana la supe sau mancaruri la cuptor.
 

Nuci si seminte


Nucile si semintele contin cantitati importante de acizi grasi omega 3. Nucile si semintele de in in special sunt cele mai indicate intr-o alimentatie echilibrata . Aceste alimente pot fi consumate in salate, in iartul de la micul dejun sau in produse de panificatie.
 

Spanac


Pe langa vitamine si minerale esentiale pentru organismul uman, spanacul contine si cantitati importante de acizi grasi omega 3. Spanacul poate fi consumat atat crud, in salate, cat si fiert, in diverse preparate.
 

Dovleac


Dovleacul contine numeroase vitamine, minerale si fibre importante pentru sanatatea noastra. Este bogat si in uleiuri esentiale care contin acizi grasi omega 3. In sezonul rece, dovleacul poate fi consumat copt, in placinte sau preparate la cuptor.
 

Broccoli


Broccoli este unul dintre cele mai puternice alimente din lume. Este bogat in antioxidanti care tin la distanta afectiunile cardiovasculare si cancerul si previne imbatranirea prematura. Contine si cantitati importante de acizi grasi omega 3. Broccoli poate fi consumat in diverse combinatii, cu ulei de masline si nuci tocate.
 

Suplimente alimentare


Daca in dieta nu se regasesc suficiente cantitati de peste, nuci, seminte sau uleiuri vegetale, poti consuma si suplimente alimentare bogate in acizi grasi omega 3. Pe piata wexista numeroase de astfel de suplimente, insa este indicat sa ceri sfatul unui medic sau farmacist.

Poti de asemenea sa iei si suplimente de ulei de peste imbogatite cu vitamina D. Aceste suplimente protejeaza organismul de afectiunile cardiovasculare, reduc nivelul de colesterol din sange si intaresc oasele. In plus, studii recente arata ca uleiul de peste este indicat si in curele de slabire.
 

  •   2011-12-22
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Mihaela Rotaru

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Monica Voiculeanu: Microscopul operator in medicina  dentara

Expertul Acasa.ro, dr Monica Voiculeanu, medic specialist endodontie

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, nutritionist Liana Contiu: Cate calorii mancam la o singura masa de Craciun

Expertul Acasa.ro, Liana Contiu - nutritionist dietetician

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii