Dieta si nutritie

#pasca Paste #drob Paste #miel paste #masa paste

Cum mancam sanatos de Paste. Sfaturi de la experti ca sa previi neplacerile

De Paste, pentru a evita problemele care ne aduc de cele mai multe ori la Urgente, expertul Acasa.ro, nutritionistul-dietetician Liana Contiu, specialist in nutritie clinica si comunitara, ne recomanda sa nu renuntam la preparatele traditionale, care pana la urma fac parte din obiceiurile poporului nostru si nu ar trebui uitate, doar trebuie sa tinem cont de anumite sfaturi.

Daca am tinut post, chiar daca asa este traditia, nu ar trebui sa luam o masa copioasa in Noaptea de Inviere. Trecerea de la postul din ultimele saptamani la alimentele grele (oua, cozonac, pasca, miel) ne poate cauza probleme de sanatate, explica expertul Liana Contiu in articolul Cum arata o masa sanatoasa de Paste?

Pasca, cozonaci, prajituri

Sunt nelipsite de pe masa noastra si bineinteles le consumam cu mare pofta si satisfactie. Nu ar trebui sa renuntam la ele, insa ideal este sa fie preparate acasa. Preparate in comert , acestea contin o cantitate mare de zahar rafinat. Daca le pregatim noi, putem controla aceasta cantitate. Cand vorbim de pasca, putem pune o cantitate mai mica de aluat si una mai mare de branza ca sa fie usor mai dietetica.

Carnea de miel

Aceasta carne face parte din categoria carnii rosii si este benefica din punct de vedere nutritional daca este preparata corespunzator si este combinata corect. Are, in medie, de la 200 la 300 de calorii pe suta de grame, depinde de piesa anatomica utilizata. Este indicat cosumul mieilor de peste 12 kg pentru ca cei mici (5-6 kg) au carnea bogata in colagen, care pot crea probleme digestiei si este interzisa celor care au afectiuni digestive sau guta.

Este indicat sa o consumam la cuptor, facuta la foc mic cu ierburi aromate, asezonata de o salata de cruditati. Este bine de stiut ca salata de cruditati faciliteaza digestia, de aceea, este recomandat consumul ei in defavoarea legumelor care contin amidon, cele din urma nefiind recomandate.

Drobul de miel

Chiar daca are o valoare calorica putin mai mare, are avantajul de a fi natural. Este facut in casa, fara adaos de aditivi, copt in cuptor. Este foarte important sa nu cumparati drobul din magazine, ci sa- l preparati acasa. Pana la urma, pe langa avantajul nutritional, face parte din farmecul acestei Sarbatori.

De fapt combinatiile gresite si excesul ne imbolnavesc. Nu este nimic gresit in a consuma preparate traditionale atata timp cat avem masura. Sarbatoarea nu inseamna imbelsugare inutila, nu inseamna frigidere pline pana la refuz si exces alimentar.

  •   2018-04-03
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Liana Contiu

Nutritionist - dietetician, Specialist in Nutritie Clinica si Comunitara

Vezi toate articolele

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Articole din dieta-nutritie

Sfatul expertului

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Simona Jeles, psihoterapeut: 4 lucruri pe care nu le stiai despre depresie

Expertul Acasa.ro, Simona Jeles, psihoterapeut

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii