Dieta & Nutritie

#alimentatie femei #ciclu menstrual #menstruatie #alimentatie #dieta si nutritie

Ce sa mananci in timpul ciclului menstrual

Nicio femeie nu se simte bine in acea perioada speciala a lunii. Insa, jumatate din problemele noastre din timpul ciclului menstrual pot fi rezolvate cu ajutorul alimentelor potrivite. Mancarea poate ameliora durerile musculare, retentia de apa si pierderea de sange.

Astfel, in perioada ciclului menstrual este foarte important sa ne alimentam corespunzator, cu nutrienti de care organismul are nevoie pentru a se reface.


Alimente pe care sa le consumi in timpul ciclului menstrual:


Alimente bogate in calciu. Atunci cand esti la menstruatie trebuie sa incluzi in dieta ta cat mai multe alimente bogate in calciu. Consuma cel putin un aliment bogat in calciu pe zi, astfel, un pahar de lapte sau de iaurt zilnic este suficient ca organismul tau sa isi recupereze energia. Calciul intareste oasele si ofera energie.

Alimente bogate in carbohidrati complecsi. In perioada menstruatiei este foarte important sa consumi cereale integrale si fructe proaspete pentru continutul mare de fibre. Aceste alimente sunt satioase si ajuta la reducerea retentiei de apa.

Apa. In timpul mentruatiei, pierzi o cantitate mare de lichide. Contrar credintelor populare, consumul de apa nu contribuie la retentia de apa. De fapt, este cea mai buna solutie pentru aceasta problema.

Alimente bogate in minerale. Potasiul ajuta la reducerea retentiei de apa. Ananasul este unul dintre cele mai bogate alimente in acest mineral. Este astfel indicat ca il consumi in stare proaspata. Si magneziul ajuta la reducerea senzatiei de balonare. Alunele si migdalele contin cantitati mari de magneziu, astfel ca este recomandat sa le consumi in aceasta perioada.

Alimente bogate in proteine. Proteinele ofera energie si sunt foarte satioase. Laptele si pipetul de pui sunt proteine pure, care te ajuta in aceasta perioada dificila, fara riscul kilogramelor in plus.

Alimente bogate in vitamina B6. Vitamina B6 este cunoscuta pentru efectele sale benefice asupra psihicului. Alunga depresia si anxietatea atat de comune menstruatiei. In aceasta perioada, este indicat sa consumi banane si ovaz, pentru un mic dejun energizant.

Alimente bogate in fier. Fierul este un mineral extrem de important pentru femei in perioada menstruatiei. Acum este momentul sa consumi mai multe curmale, fasole si carne. Aceste alimente sunt bogate in fier si foarte satioase.


Alimente pe care sa le eviti in timpul ciclului menstrual:


Cofeina. Cofeina mareste nivelul de estrogen din organism si agraveaza simptomele sindromului premenstrual. Reducerea consumului de cofeina ajuta si la reducerea schimbarilor de stare. Astfel, in aceasta perioada este indicat sa consumi mai putina cafea, ceai, ciocolata sau bauturi cu cofeina.

Alcool. Orice forma de alcool agraveaza depresia premenstruala.

Zahar. Variatiile nivelului de zahar au un efect devastator asupra psihicului si agraveaza depresia. In perioada menstruatiei stai cat mai departe de dulciuri.

Sare. Sarea mareste retentia de apa. In perioada menstruatiei trebuie sa eviti alimentele de tip junk si fast food, alimentele semipreparate sau chips-urile care contin cantitati mari de sare.

 

  •   2012-10-15
  •   4622 vizualizari
  •   comentarii

Articol scris de

Mihaela Rotaru

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Sfatul expertului

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Nicu Cimpoesu: Semnele care anunta un posibil cancer de stomac

Expertul Acasa.ro, dr Nicu Cimpoesu, medic specialist oncolog

Pune o intrebare