Data viitoare cand simti nevoia sa mai adaugi inca putina sare la mancare sau ai pofta de un aliment foarte sarat, poate ca ar fi bine sa iei in considerare faptul ca esti deprimat. Daca ceea ce sustin cercetatorii este adevarat, sarea actioneaza ca un anti- depresiv natural.
La inceputul lunii martie, oamenii de stiinta de la Universitatea din Iowa, au constatat ca acei cobai care aveau o alimentatie scazuta in sodiu, prezentau o un interes diminuat asupra activitatilor obisnuite, activitati de care anterior se bucurau foarte mult. Totusi, daca se integra sarea in alimentatia cobailor, acestia erau fericiti si aveau tonusul de la inceput.
"Un deficit de sare si poftele asociate cu acest condiment pot induce unul dintre simptomele-cheie asociate cu depresia", a declarat Kim Johnson, psihologul care a condus cercetarea de la Universitatea din Iowa.
Desi rezultatele sunt imbucuratoare, medicii nu recomanda totusi oamenilor sa foloseasca sarea pe post de tratament anti-depresiv. Totusi, este de preferat sa se consume in continuare aceeasi cantitate de sare ca in mod obisnuit, mai ales daca acest lucru ofera o stare de bine. Trebuie subliniat insa faptul ca este de preferat sa se consume sare iodata naturala si sa nu se mareasca portiile de alimente procesate care contin cantitati mari de sare (cu rol de conservant in acest caz).
Din pacate insa, pentru ca unii dintre noi au descoperit pe propria piele faptul ca sare are efect antidepresiv, au inceput sa isi mareasca portia in mod intentionat. De aici, medicii au tras concluzia ca sarea creaza dependenta, asemenea unui drog.
Desi la nivel psihic sarea pare sa fie un medicament excelent, organismul nostru nu pare sa fie pe aceeasi lungime de unda in acest sens. Consumul excesiv de sare provoaca fara indoiala boli de inima, hipertensiune arteriala si chiar accidente vasculare cerebrale.
De asemenea, rinichii sunt grav afectati de consumul excesiv de sare, la fel ca si stomacul care poate fi sever avariat din cauza unor cantitati prea mari de sodiu. Mai mult decat atat, prea multa sare poate duce la cancer stomacal, infarct si osteoporoza.
Din aceste motive, medicii ne recomanda sa folosim sarea ca pe orice alt condiment, adica in cantitati mici. Mai mult decat atat, in anumite cazuri si daca suferi de anumite afectiuni, specialistii sustin ca sarea trebue evitata in aceeasi masura su grasimile, alcoolul si tutunul.
Oamenii de stiinta continua sa faca cercetari asupra consumului de sare, iar pentru ca aceasta creaza dependenta, va fi urmarita de asemenea si reactia industriei alimentare in urma acestor rezultate. Este foarte posibil ca multi producatori sa mareasca doza de sare tocmai pentru a-i stimula pe oameni sa le cumpere mai des produsele - asadar, sarea poate deveni o noua "arma" care va fi folosita in favoarea vanzatorilor, dar in defavoarea consumatorilor.
Totusi, se pare ca oficialii din domenul industriei alimentare, au cerut producatorilor sa adauge cantitati mult mai mici de sare produselor lor, o miscare care, desigur, a starnit multe critici si controverse din partea celor din urma.

acum 2 ore, 4 minute, 48 secunde

acum 3 ore, 4 minute, 51 secunde

acum 5 ore, 6 minute, 18 secunde