Consumul de peste gras este extrem de benefic pentru sanatate: reduce durerile provocate de artrita, hipertensiunea sau riscul de cancer. In plus, este important si pentru sanatatea ochilor. Asadar, pestele nu trebuie sa lipseasca din dieta ta.

Pestele gras este important pentru toata lumea, in special datorita continutului mare de acizi grasi omega 3, care sunt extrem de benefici in prevenirea si tratarea afectiunilor cardiace. Persoanele adulte trebuie sa consume cel putin o portie de peste pe saptamana.

Adauga in dieta ta peste precum somon, ton sau macrou.


Beneficiile consumului de peste gras:


Previne pierderea vederii.
Chiar si o portie de peste pe saptamana poate reduce riscul de pierdere a vederii si alte afectiuni oculare. Persoanele care au o dieta bogata in acizi grasi omega 3 care provin de la peste si fructe de mare prezinta un risc mai scazut de degenerare maculara, o cauza majora a pierderii vederii. Acizii omega 3 sunt esentiali pentru sanatatea ochilor deoarece fotoreceptorii din ochi contin o concentratie mare de acizi grasi si lipide.

Mareste capacitatea de concentrare a copiilor. Consumul de peste gras imbunatateste nivelul de concentrare si atentie al copiilor, dar si al adultilor. Centrii creierului responsabili pentru atentie si concentrare sunt mult mai activi la persoanele care au o dieta bogata in acizi grasi omega 3. De asemenea, acizii grasi stimuleaza si procesul de invatare, fiind astfel ideali pentru copiii si persoanele care au dificultati de invatare.

Protejeaza inima. Unul dintre cele mai importante beneficii ale consumului de peste gras este faptul ca protejeaza inima si sistemul cardiovascular. Acizii grasi omega 3 sunt extrem de benefici pentru inima. Imbunatatesc starea pacientilor dupa un atac de inima in special datorita proprietatilor antiinflamatorii, care pastreaza vasele de sange sanatoase. Colesterolul din arterele de sange afecteaza inima, insa acizii grasi omega 3 protejeaza sistemul cardiovascular si reduce nivelul de colesterol din sange.

Reduce riscul de cancer. Pestele gras reduce riscul de anumite tipuri de cancer. Consumul de peste gras protejeaza organismul de cancerul de intestine, san sau colon. Pestele gras este in special benefic pentru femeile aflate la menopauza.

Intareste sistemul osos. Pestele gras ajuta la mentinerea sanatoasa a sistemului osos. Acizii grasi omega 3 protejeaza oasele si de osteoporoza. Acesti acizi ajuta la inhibarea unui complex de proteine care duc la pierderea masei osoase si musculare.

Protejeaza organismul de artrita. Acizii grasi omega 3 care se se gasesc in cantitati importante in pestele gras reduce impactul pe care artrita il are asupra organismului. Acesti acizi reduc actioneaza enzimelor care ataca cartilajele osoase, ceea ce duce la reducerea degenerarii osoase. De asemenea, reduce inflmatiile si durerile.

Imbunatateste sanatatea mentala. Deficitul de acizi grasi omega 3 din dieta contribuie la aparitia problemelor mentale. Persoanele care consuma putin peste sunt mai predispusi la depresie, ADHD, schizofrenie si Alzheimer.

Creierul este format din miliarde de celule, neuroni, care permit comunicarea cu intreg sistemul nervos. Acizii grasi omega 3 joaca un rol important pentru sanatatea membranelor celulare si regleaza functiile vasculare si imunitare care afecteaza sistemul central nervos.

 

  •   2012-08-24
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Mihaela Rotaru

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, arhitect Silvia Teodorescu: Dusul la nivelul pardoselii. Cum previi inundatiile

Expertul Acasa.ro, Silvia Teodorescu, arhitect

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: 10 alimente pe care sa le consumi NEAPARAT in lunile reci

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Mierea si frumusetea din antichitate pana in prezent!

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii