Tensiunea arteriala, infectiile virale, osteoporoza, artrita, candida sau acnea sunt afectiuni cauzate de inflamatiile organismului uman. Inflamatia este raspunul sistemului imunitar la stresul la care este supus zilnic. Inflamatiile duc insa si la alte afectiuni grave, imbatranire prematura si imbolnaviri frecvente.

Atunci cand racim, organismul uman raspunde printr-o inflamatie, sub forma de febra, care ajuta la vindecare. Daca insa sistemul imunitar este slabit, inflamatiile pot acapara intreg organismul, ducand astfel la probleme grave de sanatate. Natura ofera insa alimente care pot ajuta organismul uman in lupa cu inflamatiile si factorii nocivi din exterior.
 

Ce sunt inflamatiile?
 

Inflamatiile reprezinta raspunsul sistemului imunitar la infectii si bacterii. Anumite parti ale corpului se inflameaza atat la interior cat si la exterior. Simptomele clasice ale inflamatiilor sunt umflaturile, roseata si durerea.

Aceastea apar de obicei atunci cand ne lovim sau avem o infectie in corp. Inflamatiile apar insa si atunci cand organismul uman este intoxicat cu alimente nesanatoase. Alimentele care cauzeaza inflamatii sunt cele bogate in grasimi animale, uleiuri rafinate, carbohidrati, zaharuri, indulcitori si produse alimentare artificiale.
 

Grasimile corporale cauzeaza inflamatii
 

Tesutul adipos al corpului uman secreta hormoni care regleaza sistemul imunitar si inflamator. Atunci insa cand o persoana este supraponderala, acesti excesul de hormoni duce la dereglari majore.

Persoanele cu mai multe grasimi in organism produc cantitati mai mari de hormoni care maresc apetitul. Tot tesutul adipos produse si anumite chimicale care cauzeaza inflamatii. Obezitatea mareste productia de hormoni si chimicale care inhiba functionarea corecta a orgasnimului uman. 
 

Alimentele si inflamatiile
 

Alimentele pe care le consumam reprezinta o alta cauza majora a aparitiei inflamatiilor. Acestea pot fi agravate de dietele bogate in grasimi, zaharuri si uleiuri rafinate. Alimentele snatoase sunt insa si solutia pentru reducerea inflamatiilor.

Alimentele antiinflamatorii, consumate in mod regulat, reduc inflamatiile si tin sub control aceata problema de sanatate. Este astfel indicat sa introduci in dieta ta cat mai multe alimente antiinflamatorii, la fiecare masa. Evita alimentele nesanatoase, care cauzeaza inflamatii. De asemenea, sportul reprezinta o alta metoda prin care poti combate inflamatiile.
 

Grasimi sanatoase impotriva inflamatiilor
 

Grasimile corecte si sanatoase vor avea un impact pozitiv asupra durerilor cauzate de inflamatii. Acizii grasi omega 3 sunt agentii antiinflamatorii foarte puternici. Acestia se gasesc in pestele de apa sarata, nuci, seminte de in si dovleac si in uleiul de canepa. Suplimentele alimentare pe baza de acizi grasi omega 3 ajuta de asemenea la reducerea inflamatiilor.

Uleiul de masline este un alt tip de ulei care reduce inflamatiile. Aceasta reduce durerile si afectiunile cardiovasculare. Alte uleiuri sanatoase care lupta impotriva inflamatiilor sunt si uleiurile de orez, struguri si nuci.
 

Proteine pentru reducerea inflamatiilor
 

Organismul uman are nevoie de proteine pentru tesuturi sanatoase. Printre alimentele sanatoase pe care le poti consuma pentru a reduce inflamatiile se numara carnea macra de pasare, pestele si fructele de mare, legumele proaspete si semintele. Carnea rosie este contraindicata, deoarece agraveaza inflamatiile.

Daca totusi nu poti renunta la carnea rosie, incearca sa consumi carne macra de vita. Soia, tofu si laptele de soia sunt surse importante de proteine care ajuta la reducerea durerilor si inflamatiilor.
 

Carbohidratii si fibrele lupta cu inflamatiile
 

Carbohidratii pe care ii consumam ar trebui sa vina din cereale integrale, legume si fructe. Pentru a reduce inflamatiile trebuie sa consumam paine, cereale si paste integrale. Cerealele integrale sunt surse importante de fibre, care reduc inflamatiile. Tot pentru a reduce inflamatiile introdu in dieta legume verzi si fructe proaspete crude.

Este recomandat sa consumi intre 3 si 5 portii de legume si fructe proaspete pe zi. Fructele de padure sunt alte alimente bogate in fibre si antioxidanti, care reduc inflamatiile. Pigmentii din fructele si legumele colorate contin fitochimicale care au de asemenea proprietati antiinflamatorii.
 

Apa reduce inflamatiile
 

Organismul uman are nevoie de lichide pentru a fi hidratat in permanenta si pentru a functiona corect. Apa este principala bautura care ajuta organismul in lupta cu inflamatiile. De asemenea, sucurile naturale din fructe si legume si laptele degresat ajuta la reducerea inflamatiilor.
 

Cum reduci inflamatiile
 

1 Consuma alimente bogate in fibre si antioxidanti. Acestea imbunatatesc circulatia sangelui si digestia. De asemenea, reduc in mod natural inflamatiile din organism.

Afectiuni precum artrita, cataracta, tensiunea arteriala, cancerul sau hipertensiunea pot fi evitate sau tratate cu ajutorul fructelor si legumelor proaspete. Acestea trebuie consumate zilnic, la fiecare masa. Fructele si legumele colorate sunt foarte sanatoase pentru organismul uman, fiind astfel indicat sa le consumi cat mai des.

2 Evita alimentele procesate. Aceste alimente nu contin antioxidanti care sa lupte cu inflamatiile. In schimb contin grasimi saturate, carbohidrati rafinati si conservanti care duc la inflamatii puternice. De asemenea, evita faina alba si produsele de patiserie.

3 Fa sport regulat. Exercitiile fizice, timp de 30 - 60 de minute de 2-3 ori pe saptamana, ajuta la eliminarea kilogramelor si a grasimilor in plus. Kilogramele in plus exercita o presiunea mai mare asupra ligamentelor si incheiturilor. Prin reducerea acestor kilograme, se reduce presiunea. O presiune mai mica inseama si inflamatii mai putine in organism.

4 Nu sari peste micul dejun. O alimentatie sanatoasa nu trebuie sa excluda cea mai importanta masa a zilei: micul dejun. Consuma cereale integrale, fructe proaspete si lapte de soia.

Iata mai jos o lista cu alimentele antiinflamatorii pe care sa le introduci in dieta:

LEGUME
FRUCTE
IERBURI
NUCI
ULEIURI
PESTE
BAUTURI
ardei gras cirese amarui busuioc migdale ulei de in cod apa
broccoli mere piper nuci ulei de peste halibut ceai verde
varza avocado ardei iute alune ulei de cocos hering  
varza de Bruxelles afine scortisoara seminte de in ulei de avocado somon  
salata verde coacaze cuisoare seminte de floarea soarelui ulei extra virgin de masline stridii  
conopida ananas menta     pastrav  
fenicul guava oregano     sardine  
usturoi kiwi patrunjel     ton  
ceapa lamai rozmarin     macrou  
ceapa verde dude cimbru     ansoa  
praz portocale ghimbir        
masline papaya turmeric        
spanac rubarba          
cartofi dulci capsuni          
gulii zmeura          
rosii struguri          
fasole verde prune          
  grapefruit          
  pepene rosu          
  •   2011-02-03
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Mihaela Rotaru

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Sfatul expertului

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii