7 motive pentru a deveni vegetarian

Categorii: Dieta & Nutritie

Vegetarienii traiesc cu 7 ani, iar veganii cu aproximativ 15 mai mult decat consumatorii de carne conform unui studiu realizat recent de Universitatea Loma Linda.


Aproximativ 70% dintre oameni mor din cauza unor boli care sunt legate direct de obiceiurile lor alimentare. Foarte multe cercetari realizate de-a lungul timpului au confirmat ca o dieta bogata in fructe si legume proaspete, cereale si soia este cea mai sigura cale catre o viata mai lunga si mai sanatoasa.


Iata cateva motive pentru a trece la dieta vegetariana


1 Vei trai mai mult


Persoanele care nu consuma carne sau produse de origine animala in general traiesc cu 7 pana la 15 ani mai mult decat cei care consuma in mod regulat carne, lactate sau oua. Aceasta informatie este sustinuta si de China Health Project (oficiul care se ocupa de studii de sanatate pe esantioane foarte mari) care a dezvaluit faptul ca populatia chineza care consuma cantitati foarte mici de carne, grasimi si produse de origine animala are o durata de viata mult mai mare, risc de cancer redus si ca acestia mor intr-un numar foarte mic din cauza alimentatiei.


De asemenea, un studiu britanic realizat timp de 12 ani pe 6000 de vegetarieni si 5000 de consumatori de carne, a demonstrat faptul ca vegetarienii au sanse cu 40% mai scazute sa moara de cancer spre deosebire de cei care consuma produse animale.


2 Vei avea o inima sanatoasa


Cei mai multi oameni din intreaga lume mor din cauza bolilor cardiovasculare.Una din trei femei trecute de 65 de ani sufera de afectiuni cardivasculare, iar copiii peste 3 ani care consuma fast food, prezinta semne precoce ale bolilor de inima. De asemenea,  53% dintre femeile care sufera un atac de cord mor din cauza acestuia, in timp ce procentul in cazul barbatilor se ridica la 47.


In mare parte, vinovata de aparitia bolilor de inima este alimentatia nesanatoasa, bazata pe carne rosie si grasimi si, evident, nivelul de colesterol . Vegetarienii au colesterolul cu aproximativ 14% mai scazut spre deosebire de cei care consuma carne.


3 Vei reduce riscul de cancer


Rezultatele multor studii au asociat carnea rosie cu aparitia cancerului de san. Oamenii de stiinta spun ca femeile care consuma carne sunt de patru ori mai expuse cancerului de san comparativ cu cele vegetariene.


Mai mult decat atat, femeile care consuma cel putin o portie de fructe sau legume pe zi, reduc riscul de cancer mamar cu 20 pana la 30%.  Medicii sustin ca sistemul imunitar al vegetarienilor este mai puternic si reuseste astfel sa distruga intr-un mod mai eficient celulele canceroase.


De asemenea, studiile au dezvaluit ca o dieta vegetariana protejeaza organismul impotriva cancerului de prostata, colon si piele.


4 Vei slabi mai usor


Vegetarienii in general sunt mai slabi decat cei care consuma carne. Aportul scazut de grasimi te va ajuta sa ai o silueta de invidiat si, evident, sa o pastrezi  fara sa depui prea mult efort.


5 Vei avea oase mai puternice


Pierderea de masa osoasa pentru o femeie vegetariana de la varsta de 65 de ani este de 18%, in timp ce femeile care consuma carne pierd aproximativ 38%. Cercetatorii au atribuit aceste pierderi consumului excesiv de proteine care interfereaza cu absorbtia si retentia calciului in oase si care solicita de fapt corpului sa elimine acest mineral. Consumul excesiv de proteine stimuleaza astfel aparitia osteoporozei.


Vegetarienii isi iau calciul necesar din legume sau fructe cum ar fi broccoli, spanacul, varza, pastaile verzi sau sucul proaspat de portocale.


6 Te vei proteja impotriva toxiinfectiilor alimentare


Carnea si ouale pot constitui un adevarat pericol in timpul verii daca nu sunt consumate proaspete. Vegetarienii, in schimb, sunt feriti in totalitate de acest risc, avand in vedere ca fructele, legumele sau cerealele nu pot provoca toxiinfectii.


7
Vei arata mult mai bine


Expertii in frumusete sunt de parere ca un regim vegetarian poate oferi foarte multe beneficii pielii. Acest lucru se datoreaza faptului ca vegetarienii mananca doar fructe, legume si verdeturi proaspete, atat de binefacatoare pentru epiderma. Fructele si legumele sunt bogate in nutrienti care ajuta pielea sa fie sanatoasa si sa radieze de frumusete.


Chiar si medicii dermatologi recomanda pacientlor cu probleme ale pielii sa consume cat mai multe fructe si legume, pentru un aport crescut de vitamine si nutrienti, dar si pentru dezintoxicarea organismului. In acelasi timp, medicii spun ca reducerea sau scoaterea din alimentatie a produselor din carne dar si a zaharului, dau rezultate vizibile intr-un timp foarte scurt.


De exemplu, o persoana care sufera de acnee sau psoriazis, poate avea rezultate uimitoare daca renunta la carne si daca mareste consumul de fructe, legume, verdeturi si cereale.


Rezultatele sunt vizibile si pe termen lung. Diferentele intre o femeie care consuma carne si una care este vegetariana, ambele de 40 de ani, pot fi cu adevarat incredibile. Daca femeia care consuma carne arata mai obosita si are un ten mai imbatranit, mai ridat,  femeia vegetariana are pielea mult mai intinsa, mai luminoasa si mai radianta.


Este absolut uimitor rezultatele unei diete sanatoase, lipsite de carne si grasimi animale. O dieta vegetala bazata in special pe vitaminele A si E poate face un ten de 40 de ani sa arate cu 10 ani mai tanar. Acest lucru se datoareaza si faptului ca produsele vegetale au in componenta lor foarte multa apa, ceea ce duce la hidratarea intensa a pielii.

Produse recomandate
Data: 2010-09-26
Print_icon Email_icon   Facebook_icon   Twitter_icon   Delicious_icon   Ym_icon  
Voteaza: 
Lloop-icon Vizualizari: 1691 Lstar-icon Rating: 5
Adauga comentariul tau la articolul "7 motive pentru a deveni vegetarian"
Sau
Logeaza-te pe facebook pentru a posta comentariul
Va rugam completati E-mail valid.
Va rugam completati Nume.
Va rugam completati E-mail valid.
Reset
Cei care au citit "7 motive pentru a deveni vegetarian" au citit si :
Cancerul, provocat de 4 tipuri de infectii

Cancerul, provocat de 4 tipuri de infectii

Oamenii de stiinta si medicii au descoperit ca unul din sase tipuri de cancer este cauzat de infectii care pot fi prevenite sau tratate. citeste mai departe »
Curatenia de primavara in dieta ta

Curatenia de primavara in dieta ta

Zaharul, sarea, grasimile sau cerealele rafinate, consumate in exces, favorizeaza aparitia unor afectiuni severe, maresc nivelul de colesterol si zahar din sange. Aceste produse trebuie consumate cu moderatie sau eliminate total din alimentatie. citeste mai departe »
Negru, noua moda in alimentatie

Negru, noua moda in alimentatie

In lumea modei, rochia neagra este o piesa clasica de rezistenta in garderoba, care nu isi pierde eleganta si prospetimea. In ultima perioada, si consumul de alimente de culoare neagra este pe val, tot mai multi nutritionisti recomandand beneficiile acestora. citeste mai departe »
Ce se intampla acum pe site
Concurs: Castiga cosmetice bio in valoare de 200 de lei, de pe Armelle.ro!
Raluca a comentat la articolul Concurs: Castiga cosmetice bio in valoare de 200 de lei, de pe Armelle.ro!

acum 5 ore, 47 minute, 47 secunde

Concurs: Castiga cosmetice bio in valoare de 200 de lei, de pe Armelle.ro!
manole alina maria a comentat la articolul Concurs: Castiga cosmetice bio in valoare de 200 de lei, de pe Armelle.ro!

acum 6 ore, 30 minute, 56 secunde

Sangerari vaginale dupa sex: afla cauzele
roxana a comentat la articolul Sangerari vaginale dupa sex: afla cauzele

acum 8 ore, 25 minute, 53 secunde