Cand vrei sa-ti cresti puterea de concentrare, o poti face natural, prin alimentatie, fara sa apelezi la bauturi cu cafeina care promit stimularea mentala. Afla care sunt cele mai importante sapte alimente care te ajuta sa te concentrezi si ce obiceiuri alimentare iti sunt de ajutor.

Alimentatia sanatoasa si echilibrata asigura baza functionarii creierului, dar atunci cand ai nevoie de ajutor suplimentar pentru puterea de concentrare, poti apela la cateva alimente benefice.

Cereale integrale

Cerealele integrale contin carbohidrati complecsi de care beneficiaza intregul organism, dar ofera creierului si o doza necesara de vitamina E. Un efect indirect pentru puterea de concentrare este influentat de de continutul ridicat de fibre, care ofera satietate pentru un timp mai indelungat. Astfel, concentrarea poate fi mai eficienta cand nu este intrerupta pentru o gustare.

Peste gras

Grasimilie din pesti ca somon, macrou si ton sunt mult mai sanatoase pentru organism decat cele din carnea de vita sau de porc. Beneficiul carnii de peste gras, de apa rece, tine insa de acizii grasi Omega-3, care stimuleaza activitatea cerebrala si pot creste puterea de concentrare.

Nuci

La fel de bogate in Omega-3 ca si unii pesti, nucile contribuie la puterea de concentrare si prin continutul ridicat de vitamina E.

Afine

Toate fructele de padure sunt bogate in antioxidanti benefici pentru creier, dar afinele ajuta cel mai mult puterea de concentrare. In plus, afinele imbunatatesc memoria. Alimentatia care contine afine poate reduce si efectele bolilor degenerative ale creierului, de la dementa la boala Alzheimer.

Ciocolata amaruie

Ciocolata actioneaza intr-un mod foarte eficient asupra puterii de concentrare. Cafeina si zaharul din ciocolata amaruie ajuta la concentrare, dar creierul beneficiaza si de antioxidantii puternici dintr-o ciocolata cu un nivel ridicat de cacao.

Spanac

Beneficiul cel mai cunoscut al spanacului este continutul de fier, dar frunzele de spanac sunt si o sursa foarte valoroasa de vitamina B6. Deficitul  acestei vitamine poate cauza confuzie si iritabilitate, dar atunci cand este prezenta in organism intr-o cantitate suficienta contribuie la puterea de concentrare.

Cafea

Cafeina este stimulantul clasic pentru cei care au nevoie de un ajutor pentru concentrare. Efectele cafelei nu dureaza insa prea mult si nu pot fi prelungite intotdeauna cu succes.

Unele studii au aratat chiar ca organismul se poate obisnui cu substanta activa a cafelei, astfel incat consumul  zilnic poate scadea in timp efectele acestei bauturi. Alaturi de antioxidantii din cafea, cafeina este mai eficienta consumata atunci cand ai cu adevarat nevoie de un ajutor sa te concentrezi.

Obiceiuri alimentare care te ajuta sa te concentrezi

Cea mai importanta masa a zilei pentru creier este micul dejun, iar atunci cand incepi ziua cu cereale integrale, lapte si fructe, beneficiezi de un ajutor pentru concentrare.

Uneori, sucurile indulcite sunt utile pentru o scurta crestere a puterii de concentrare, dar evita sa le bei in exces. Zaharul poate provoca si agitatie atunci cand este consumat din dulciuri sau sucuri in cantitate prea mare.

Sursa foto: Wyldeabouthealth.com
 

  •   2013-01-15
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Gabriel Branea

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Ce sa faci inainte de Revelion, pentru ca rochia mulata sa-ti vina perfect

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Mierea si frumusetea din antichitate pana in prezent!

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Amarant, orz, hrisca, kamut... Topul cerealelor energizante

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Mierea si frumusetea din antichitate pana in prezent!

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii