6 motive pentru a manca cereale integrale

Categorii: Dieta & Nutritie

Cerealele integrale sunt excelente pentru sanatate indiferent ca este vorba despre paine, paste sau cereale, iar din fericire sortimentele care se gasesc in comert sunt tot mai numeroase si mai delicioase. Cerealele integrale au in componenta lor proteine, vitaminele B si E, antioxidanti si minerale (fier, zinc, cupru, magneziu), ceea ce inseamna ca aduc organismului o serie de beneficii.


Iata cateva dintre beneficiile pe care produsele pe baza de cereale integrale le aduc sanatatii


Scad riscul de imbolnavire cu diabet de tip 2


In conformitate cu un studiu realizat recent, un aport zilnic de 5 grame de fibre, reduce riscul de a dezvolta diabet zaharat de tip 2 cu aproximativ 30%. In plus, produsele pe baza de cereale integrale amelioreaza sensibilitatea la insulina si reduc nivelul acesteia in special in randul persoanelor obeze.


Aceste rezultate sugereza faptul ca cerealele integrale sunt o componenta importanta a reducerii factorilor de risc pentru diabetul de tip 2.


Ajuta la mentinerea greutatii


O alta cercetare a stabilit ca persoanele care consuma zilnic cereale integrale sunt asociate cu indici corporali normali si ca aceste schimbari sunt vizibile mai ales in cazul femeilor. Acest lucru se datoreaza prezentei unei cantitati mari de fibre care provoaca rapid senzatia de saturatie si care mentin sentimentul de satietate pentru o vreme indelungata, ceea ce descurajeaza mancatul in exces.


Reduc riscul de aparitie a bolilor cardiace


Peste 25 de studii realizate de-a lungul timpului au avut ca rezultat faptul ca cei care consuma regulat cereale integrale au un risc mai scazut de a se imbolnavi de afectiuni cardiace .


Studiile realizate pe un esantion de 285.000 de persoane a demonstrat ca cei care consuma in medie doua portii de cereale integrale, sunt cu 21% mai putin supusi riscului de a avea atacuri de cord sau probleme ale inimii.


Scad nivelul colesterolului


Cerealele integrale (ovazul si orzul in mod special) s-au dovedit a fi benefice in scaderea nivelului de colesterol rau. Acest lucru are ca efect incetinirea progresului aterosclerozei si indepartarea de placa grasimi care ingusteaza vasele de sange si din cauza carora se dezvolta probleme de circulatie sanguina, dar si din cauza carora inima are de suferit.


Reduc riscul de dezvoltare a cancerului


Aproximativ 40 de cercetari au avut ca rezultat faptul ca mai mult de 20 de tipuri de cancer pot fi prevenite prin consumul de cereale integrale. Antioxidantii, fitochimicalele si vitamina E lucreaza impreuna pentru a preveni daunele de la nivelul ADN-ului si formarea de substante cancerigene .


Cerealele integrale ofera protectie impotriva cancerului de stomac, de colon, laringe, faringe si esofag.


Scad rata mortalitatii


Universitatea din Minnesota si Scoala de Sanatate Publica au realizat impreuna un studiu pe un grup de 15.000 de persoane  cu varste cuprinse intre 45 si 65 de ani si au constatat ca rata mortalitatii este mai scazuta in cazul persoanelor care consumau in mod regulat produse pe baza de cereale integrale.


Explicatia este una destul de simpla: atat fibrele solubile cat si cele insolubile impiedica dezvoltarea tumorilor canceroase si a bolilor de inima.
 

Produse recomandate
Data: 2011-01-21
Print_icon Email_icon   Facebook_icon   Twitter_icon   Delicious_icon   Ym_icon  
Voteaza: 
Lloop-icon Vizualizari: 1409 Lstar-icon Rating: 5
Adauga comentariul tau la articolul "6 motive pentru a manca cereale integrale"
Sau
Logeaza-te pe facebook pentru a posta comentariul
Va rugam completati E-mail valid.
Va rugam completati Nume.
Va rugam completati E-mail valid.
Reset
Cei care au citit "6 motive pentru a manca cereale integrale" au citit si :
Cum sa ai buze frumoase pe timp de vara

Cum sa ai buze frumoase pe timp de vara

Pielea delicata a buzelor este mult mai sensibila la leziuni si la cancer de piele decat multe alte zone ale corpului. citeste mai departe »
Luciul de buze, un produs cancerigen

Luciul de buze, un produs cancerigen

Luciul de buze este, pentru foarte multe femei, un produs cosmetic indispensabil, insa acesta, desi ne infrumuseteaza si ne schimba aspectul, implica anumite riscuri. citeste mai departe »
Riscurile unghiilor false

Riscurile unghiilor false

Unghiile tale sunt fragile si casante? In aceste conditii, tentatia de a le ascunde este foarte mare. Si cum industria produselor cosmetice evolueaza cu mare viteza, o alternativa avantajoasa nu a fost greu de gasit: unghiile false. Dar, cum in toate lucrurile exista si reversul medaliei si in cazu citeste mai departe »
Ce se intampla acum pe site
Concurs: Castiga cosmetice bio in valoare de 200 de lei, de pe Armelle.ro!
Rusu Alexandru a comentat la articolul Concurs: Castiga cosmetice bio in valoare de 200 de lei, de pe Armelle.ro!

acum 2 ore, 27 minute, 3 secunde

Concurs: Castiga cosmetice bio in valoare de 200 de lei, de pe Armelle.ro!
Raluca a comentat la articolul Concurs: Castiga cosmetice bio in valoare de 200 de lei, de pe Armelle.ro!

acum 11 ore, 6 minute, 14 secunde

Concurs: Castiga cosmetice bio in valoare de 200 de lei, de pe Armelle.ro!
manole alina maria a comentat la articolul Concurs: Castiga cosmetice bio in valoare de 200 de lei, de pe Armelle.ro!

acum 11 ore, 49 minute, 23 secunde