O cafea pe zi ne salveaza de Alzheimer

Categorii: Boli
cafea

O ceasca de cafea pe zi ne-ar putea ajuta la prevenirea unor boli neurodegenerative foarte periculoase precum Alzheimerul!

Potrivit unui grup de cercetatori de la Universitatea din North Dakota din SUA, o doza zilnica de cofeina ii ajuta pe oameni la a-si proteja creierul de efectele nocive ale colesterolului, care sta intr-o stransa legatura cu Alzheimerul, informeaza publicatia italiana La Stampa.

Cercetatorii au ajuns la aceste concluzii examinand efectul cofeinei asupra barierei emato-encefalice, un mecanism natural care impiedica substantele nocive sa ajunga la creier. Pentru moment, nu exista tratamente pentru o boala precum Alzheimerul, iar medicii nu pot face decat foarte putine lucruri pentru a incetini dezvoltarea devastatoarei maladii.

Tocmai de aceea, descoperirea faptului ca, intr-un fel sau altul, cofeina ar putea ajuta cel putin la incetinirea bolii prin eficientizarea barierei, nu este lipsita de importanta. Studiile mai vechi au aratat ca nivelurile inalte de colesterol prezent in mancarurile grase, pot duce la afectarea grava a barierei care impiedica dezvoltarea Alzheimerului, o boala care se manifesta prin distrugerea celulelor cerebrale.

Cercetatorii americani au realizat unele experimente in care au folosit iepuri avand o dieta bogata in grasimi, carora le-a fost administrat in acelasi timp trei miligrame de cofeina pe zi, echivalentul unei cani de cafea. Dupa 12 saptamani, testele au aratat ca bariera emato-encefalica s-a intarit in mod semnificativ in iepurii care au consumat cofeina.

Cofeina pare sa aiba un efect daunator colesterolului care provoaca pierderi in bariera emato-encefalica, astfel incat cercetatorii vor putea de acum incolo sa gaseasca metode de dezvoltare a unor medicamente sau tratamente bazate pe cofeina.

Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Produse recomandate
Autor: Ramona Sandu
Data: 2008-04-08
Print_icon Email_icon   Facebook_icon   Twitter_icon   Delicious_icon   Ym_icon  
Voteaza: 
Lloop-icon Vizualizari: 30400 Lstar-icon Rating: 0
Adauga comentariul tau la articolul "O cafea pe zi ne salveaza de Alzheimer"
Sau
Logeaza-te pe facebook pentru a posta comentariul
Va rugam completati E-mail valid.
Va rugam completati Nume.
Va rugam completati E-mail valid.
Reset
Ce se intampla acum pe site
Manichiura perfecta cu unghii false
manechiura a comentat la articolul Manichiura perfecta cu unghii false

acum 42 minute, 53 secunde

Manichiura perfecta cu unghii false
unghii false a comentat la articolul Manichiura perfecta cu unghii false

acum 45 minute, 11 secunde

Concurs: Castiga cosmetice bio in valoare de 200 de lei, de pe Armelle.ro!
Stef Cosmina a comentat la articolul Concurs: Castiga cosmetice bio in valoare de 200 de lei, de pe Armelle.ro!

acum 2 ore, 55 minute, 52 secunde