Boli

#flora intestinala #intestine #bacterii #colon

Cum se reface flora intestinala

Prezenta bacteriilor bune in organismul uman este esentiala pentru sanatate. Bacteriile bune previn dezvoltarea bacteriilor nocive care pot duce la afectiuni si infectii grave. Un stil de viata sanatos si o alimentatie echilibrata pot reface flora intestinala distrusa de bacteriile nocive.
 

Ce este flora intestinala
 

Flora intestinala este formata din bacterii bune si agenti patogeni care formeaza un microorganism care se dezvolta in tractul intestinal. Aceste microorganisme contribuie la buna functionare a sistemului digestiv si ajuta la mentinerea starii de sanatate a corpului uman.

Starea de sanatate a intregului organism depinde de echilibrul intre bacteriile bune, probioticele si agentii patogeni. Orice dezechilibru duce la o sensibilitate crescuta in fata infectiilor. Flora intestinala contine peste 500 de bacterii. Dieta afecteaza insa acest numar de bacterii.
 

Reclama in inchide in secunde

×

Functiile florei intestinale
 

Flora intestinala ajuta digerarea alimentelor bune si contribuie a absorbtia nutrientilor vitali, necesari pentru a supravietui. Flora intestinala distruge toxinele care pot fi daunatoare sau fatale pentru organismul uman. Vitaminele K, B6, B12, niacina si acidul folic sunt sintetizate in tractul digestiv cu ajutorul florei intestinale.

Atunci cand suntem bolnavi, bacteriile probiotice din flora intestinala ataca bacteriile nocive care dezechilibreaza balanta microbiana a organismului uman. Aceasta functie a florei intestinale este vitala pentru om. In acest fel sunt tinute la distanta infectiile si bolile.

Inca de la nastere, flora intestinala incepe sa se dezvolte in sistemul digestiv. Acest lucru ajuta la intarirea sistemului imunitar. Organismul uman este in acest fel pregatit sa identifice si sa distruga bacteriile daunatoare, fara a vatama probioticele. Flora intestinala ajuta si la asimilarea calciului si a vitaminei D si mentine un PH optim in colon.
 

Factori care distrug flora intestinala
 

De-a lungul timpului, flora intestinala este distrusa de anumiti factori. Dietele sarace in fructe si legume proaspete, bazate insa pe abuzul de carne, zahar, cafea, ciocolata sau alcool duc la distrugerea florei intestinale. In acest fel apar afectiuni si infectii grave. Flora intestinala este distrusa si de abuzul de medicamente, in special antibiotice si anticonceptionale.

Oscilatiile climaterice, clorul si sodiul din apa tratata, stresul si oboseala sunt alti factori care distrug flora intestinala. Bacteriile bune sunt astfel distruse, locul lor fiind luat de bacterii daunatoare care prin inmultire produc infectii grave.
 

Afectiuni asociate cu distrugerea florei intestinale
 

Distrugerea activitatii normale a florei intestinale duce la afectiuni si infectii grave. In timpul procesului digestiv, se creeaza un exces de substante toxice, care, in lipsa florei intestinale, nu mai sunt procesate corect de catre ficat. Astfel, substantele toxice se raspandesc in intreg organismul, ducand la intoxicare. Apar astfel balonari, digestie proasta, flatulenta, oboseala, crestere in greutate, dureri de cap, tulburari de memorie sau depresie.

Distrugerea florei intestinale duce si la afectiuni precum colita, artrita, obezitate, diabet, afectiuni cardiovasculare sau cancer. Transpiratia excesiva sau respiratia urat mirositoare sunt alte probleme cauzate de distrugerea florei intestinale.
 

Cum sa refaci flora intestinala
 

1 Mananca iaurt . Iaurtul este o sursa importanta de probiotice benefice pentru sanatatea intestinala. Suplimentarea consumului zilnic de iaurt este o modalitate usoara si accesibila tuturor de a introduce in tractul digestiv bacterii bune. Kefirul este o alta bautura benefica, asemanatoare iaurtului, care este usor de digerat si furnizeaza aceleasi elemente nutritive.

2 Consuma alimente fermentate. Legumele murate precum castravetii, varza murata sau maslinele sunt alimente pe care trebuie sa le introduci in dieta pentru a reface flora intestinala.

3 Consuma cat mai multe fibre. Acestea furnizeaza bacterii bune care ajuta la functionarea corecta a colonului. Consumul zilnic de 25 - 35 grame de fibre ajuta la mentinerea unui nivel optim de bacterii. Fibrele pot fi procurate din cereale, sparanghel, banane, anghinare, ceapa, usturoi sau praz.

4 Urmeaza o dieta saraca in grasimi. O dieta bogata in grasimi duce la distrugerea florei intestinale. O dieta echilbrata trebuie sa contina cel mult 30% grasimi. Acestea trebuie sa fie grasimi monosaturate, precum uleiul de masline sau de rapita.

5 Limiteaza administrarea de antibiotice. Medicamentele, in special antibioticele, distrug bacteriile bune din flora intestinala. Acestea sunt inlocuite de baterii daunatoare, care distrug colonul. Nu lua antibiotice decat la indrumarea medicul specialist.

  •   2011-04-11
  •   28273 vizualizari
  •   comentarii

Articol scris de

Mihaela Rotaru

Vezi toate articolele

Articole din boli

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Florentina Opris: Trucuri care tin bolile departe

Expertul Acasa.ro, Florentina Opris

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr. Ruxandra Constantina: Cum sa tii post fara sa ti se para o corvoada

Expertul Acasa.ro, dr Ruxandra Constantina, medic specialist medicina de familie si apifitoterapie

Pune o intrebare