Boli

#oboseala primavara #remedii astenie #astenie de primavara

Cum scapi de oboseala si-ti recapeti energia primavara aceasta

Schimbarile de temperatura, de presiune atmosferica, de umiditate, dar si lumina in exces suprasolicita organismul, iar tonusul fizic si psihic este mult diminuat in aceasta perioada. Din fericire, cateva metode simple te ajuta sa incepi primavara in forta si sa ai parte de mai multa energie.

1. Culca-te devreme, ridica-te din pat cand apare soarele

Mergi la culcare cat se poate de devreme si asteapta ca soarele sa-ti invadeze camera cu lumina, inainte sa te ridici din pat. Este bine sa dormi in fiecare noapte 8-9 ore. Potrivit specialistilor, este important sa ai o cina usoara pentru a dormi usor, iar in timpul somnului sa-ti indoi bratul si sa-ti sprijini capul pe acesta. Cascatul este o actiune normala si sanatoasa, pentru ca astfel se oxigeneaza mai bine creierul si se relaxeaza corpul.

2. Nu te enerva

In aceasta perioada este indicat sa eviti experientele emotionale puternice deoarece iti consuma foarte mult din energie. Fa intotdeauna activitati placute: iesi in aer liber cu familia, prietenii, citeste etc.

3. Invinge depresia de iarna prin luminoterapie

Cercetari stiintifice au demonstrat ca expunerea la lumina stimuleaza glanda pineala (epifiza) care afecteaza producerea de serotonina (substanta cunoscuta sub numele de „hormonul fericirii). Prin luminoterapie poti de asemenea sa-ti intaresti sistemul imunitar, sa activezi functiile celulare si sa faci fata unui numar mare de tulburari. Daca vremea iti permite, iesi afara zilnic si lasa soarele sa actioneze asupra spiritului si a starii tale de buna dispozitie.

4. Miscarea fizica este esentiala pentru activarea energiei din corp, insa evita sa depui un efort exagerat. In medicina chineza, transpiratia este vazuta ca o eliberare a energiei yang. Insa, nu trebuie sa faci miscare pana obosesti si transpiri excesiv. Mareste rezervele de energie prin efectuarea unor activitati fizice, insa intr-un mod moderat.

De exemplu, mersul este o activitate moderata care iti stimuleaza energia corpului. Poate parea paradoxal, insa cu cat vei face mai multa miscare, cu atat vei fi mai putin obosit/a. Prin exercitiile pe care le practici, iti indrepti atentia catre un alt lucru, vei uita de oboseala si vei diminua stresul. Nu trebuie neaparat sa te apuci de un sport de performanta, insa o plimbare usoara pe jos este cel mai bun euforizant dintre anti-depresive . Este recomandat sa mergi incet, fara sa depui un efort prea mare, aproximativ o jumatate de ora, la fiecare sedinta.

5. Repartizeaza-ti activitatile epuizante, pe mai multe zile, etape etc. Nu incerca sa faci o singura data foarte mult. Daca ai posibilitatea, incearca sa prioritizezi lucrurile astfel incat sa-ti permiti sa faci cate doua, maximum trei lucruri, pentru ca la final de zi sa nu fi complet epuizat/a.

6. Mananca potrivit sezonului in care te afli. "Ne vine in ajutor in primul rand o alimentatie proaspata, sanatoasa, care sa ne refaca necesarul de vitamine si minerale, sa ne redea tonusul fizic si psihic. "Este bine sa profitam de toata bogatia de verdeturi a primaverii si sa le consumam fara rezerve, deoareca au un rol important in combaterea asteniei de primavara, de intarire a sistemului imunitar si de crestere a tonusului psihic.Indicate sunt si condimentele aromate: busuiocul, maghiranul, leusteanul, rozmarinul, menta, reprezinta, pe langa sursa de vitamine si minerale, tonice si energizante deosebit de eficace. Prin continutul lor, combat depresia si stresul, revigorand psihicul", recomanda expertul Acasa.ro, dr Ruxandra Constantina, medic specialist medicina familie, apifitoterapie, naturopatie in cadrul Clinicii Medica RD.

8. Respira corect, aer proaspat. Exista doua tipuri de respiratie: respiratie automata si respiratia constienta. Aparent banala, aceasta functie naturala cu care ne nastem difuzeaza energie vitala la nivelul intregului organism. Chinezii sunt cei care au creat din modul de a respira o adevarata metoda de a trai sanatos.

Atat inspiratia cat si expiratia deopotriva sunt importante. Expiratia trebuie sa fie suficent de profunda incat sa poti elimina din organism tot bioxidul de carbon, dar si tensiunea acumulata. Deschide geamul periodic, indiferent ca esti acasa sau la serviciu, si aeriseste bine incaparerea in care iti petreci timpul.

"De asemenea,  reflexoterapia si masajul terapeutic, ajuta la refacerea tonusului fizic si psihic al organismului, ne redau vitalitatea si buna-dispozitie. Nu uitati de aromoterapie, fie ca folosim cateva picaturi de ulei esential de trandafir, lamaie, rozmarin, ghimbir, busuioc puse in lampa de aromoterapie care ne energizeaza si ne dinamizeaza in timpul zilei si ulei esential de lavanda, musetel, muscata, bergamota in apa de baie efectuata seara, inainte de culcare, pentru relaxare", ne sfatuieste dr Ruxandra Constantina

Sursa foto: mybeautyandgo.co.uk

  •   2017-03-30
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din boli

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Ciprian Pop-Began: Sinechia uterina - o afectiune ascunsa, care poate amana maternitatea

Expertul Acasa.ro, dr Ciprian Pop-Began, medic primar obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Dana Maria Bratu: Microneedling medical – tratament revolutionar pentru cicatrice post-acneice

Expertul Acasa.ro, dr Dana Maria Bratu, medic dermatovenerolog

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii