Boli

#imbatranire #imbatranire prematura #piele frumoasa #tinerete #oboseala

Cum sa previi imbatranirea prematura

Oboseala, nervozitatea sau durerile inexplicate sunt provocate de alimentele pe care le consumam zilnic. Acesti factori pot accelera procesul de imbatranirea a organismului.

Alimentele procesate, care sunt predominante in dieta noastra, sunt bogate in calorii, insa au un continut nutritiv extrem de mic. Deficienta de vitamine si nutrienti importanti pentru organism, precum vitamina B12 sau acizii grasi omega 3, duc la numeroase probleme de sanatate.

Simptomele pe care le resimtit sunt de cele mai multe ori asociate cu inaintarea in varsta. Pentru a preveni deficientele nutritionale este indicat sa discuti cu medicul tau despre cum sa iti imbunatatesti alimentatia.

Iata cateva simptome ale deficientelor nutritionale si cum sa le combati pentru a-ti mentine sanatatea si tineretea:
 

Esti lipsit de energie

  • Ai nevoie de vitamina B12


Vitamina B12 se gaseste in alimente derivate din produsele animale si ajuta la reglarea metabolismului. Participa la productia de energie a organismului, necesara mentinerii sanatatii creierului si sistemului nervos.

Oboseala este un semn obisnuit al deficientei de vitamina B12. Si administrarea de antacide prescrise pentru arsurile stomacale pot duce la deficienta de vitamina B12 deoarece aceste substante intervin in absorbtia acestei vitamine.

Pentru a trata aceasta problema este indicat sa consumi zilnic doua portii de lactate, sub forma de lapte sau iaurt degresat.
 

Ai dureri articulare

  • Ai nevoie de mangan si cupru


Manganul si cuprul sunt minerale esentiale pentru mentinerea sanatoasa a cartilajelor incheieturilor si flexibilitatii acestora. De cele mai multe ori, suplimentarea acestor minerale previne deteriorarea incheiturilor si elimina durerile.

Daca experimentezi astfel de dureri este indicat sa mergi la un control. Medicul va descoperi daca durerile tale sunt cauzate de deficientele minerale sau de afectiunile reumatice.

Nucile, carnea de vita si spanacul sunt surse importante de mangan si cupru, insa este indicat suplimentezi consumul si cu ajutorul suplimentelor.

Doza zilnica recomandata este de 2 mg de cupru si 5 mg de mangan pe zi. Dupa o cura de 2 - 3 luni, durerile de incheieturi vor disparea.
 

Uiti multe lucruri


Acizii grasi omega 3 sunt esentiali pentru sanatatea creierului si a sistemului nervos. Daca nu consumi suficente astfel de alimente, structura creierului devine mai sensibila. Acest lucru afecteaza functionarea creierului si memoria.

Si echilibrul intre acizii grasi omega 3 si omega 6 este esentiala pentru creier. Dieta moderna este extrem de bogata in acizi grasi omega 6 , care provin in special de la alimentele procesate. Cu cat consumam mai multi acizi grasi omega 6 cu atat creierul are nevoie de mai multi acizi omega 3.

Pentru a preveni acest simpom, este indicat sa reduci consumul de alimente rafinate si procesate. Adauga in alimentatie peste, nuci, ulei de masline sau cereale integrale. Poti suplimenta si cu capsule de ulei de peste .
 

Suferi de hipertensiune

  • Ai nevoie de potasiu


Deficienta de potasiu amplifica efectele nocive ale sarii din organism. Majoritatea alimentelor procesate contin foarte multa sare, ceea mareste riscul de hipertensiune. Lipsa potasiului afecteaza vasele de sange si maresc tensiunea arteriala.

Pentru a reduce aceasta problema, este indicat sa reduci consumul de sare si sa eviti produsele procesate. Consuma fructe si legume proaspete, care contin cantitati importante de potasiu.
 

  •   2011-10-21
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Mihaela Rotaru

Vezi toate articolele

Articole din boli

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, nutritionist Liana Contiu: Trucuri ca sa

Expertul Acasa.ro, Liana Contiu - nutritionist dietetician

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, nutritionist Liana Contiu: Cate calorii mancam la o singura masa de Craciun

Expertul Acasa.ro, Liana Contiu - nutritionist dietetician

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii