Boli

#alimentatie #alcool #colesterol #boli cardiovasculare #trigliceride

Ce trebuie sa faci cand ai trigliceridele mari

Trigliceridele reprezinta o forma de grasimi aflate in sange si provin atat din uleiurile vegetale, cat si cele de origine animala. Un nivel crescut al trigliceridelor reprezinta un pericol pentru sanatate deoarece acest lucru duce si la o cantitate mai mare de colesterol, asadar, la un risc mai mare de boli cardiovasculare .


Atunci cand consumi foarte multe calorii, iar organismul nu le foloseste imediat, acestea sunt transformate in trigliceride si apoi transportate in adipocite pentru a fi stocate. Exista un intreg proces care duce la eliberarea treptata a trigliceridelor pentru a implini nevoile energetice ale organismului intre mese.


Asadar, un aport caloric mare duce la cresterea trigliceridelor, care maresc la randul lor colesterolul si care creste riscul de boli cardiovasculare si diabet zaharat . Totusi, lucrurile functioneaza si invers asa ca trigliceridele marite pot fi cauzate si de  diabetul zaharat netratat.

Reclama in inchide in secunde

×


Nivelul trigliceridelor poate fi aflat la o simpla analiza de sange, iar rezultatele pot fi interpretate astfel:

  • Trigliceride - nivel normal: mai putin de 150 mg/dl
  • Trigliceride - nivel  ridicat, dar nu foarte grav: de la 150 la 199 mg/dl
  • Trigliceride - nivel  inalt: de la 200 la 499 mg/dl
  • Trigliceride - nivel foarte mare: de la 500 mg/dl sau mai mult.


Ce trebuie sa faci cand ai trigliceridele mari


In primul rand, este esential sa reduci cantitatea de grasimi si calorii din alimentatie. De asemenea, elimina orice fel de prajeala din dieta, renunta la consumul de alcool, chiar daca este vorba despre cantitati mici si incearca sa mananci cat mai multe fructe si legume.


Totodata, sportul si efortul fizic in general ajuta la scaderea nivelului de trigliceride.


De consumat:

  • Grasimi sanatoase (macrou, sardine, hering, ton etc)
  • Fructe (in special citrice – ca atare sau sub forma de suc)
  • Legume (morcovi, usturoi, ceapa, telina etc).
  • Lactate cu grasimi putine.


De evitat:

  • Zahar
  • Alcool
  • Grasimi vegetale
  • Galbenus de ou
  • Lactate grase
  • Tutun.


 

  •   2011-03-31
  •   51518 vizualizari
  •   comentarii

Articol scris de

Ana-Maria Dragota

Vezi toate articolele

Articole din boli

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, dr Ruxandra Constantina: Semnale de alarma care arata ca ficatul tau este „agresat”

Expertul Acasa.ro, dr Ruxandra Constantina, medic specialist medicina de familie si apifitoterapie

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului