Boli

#deficit vitamina D #surse vitamina D #vitamina d

Cat de periculoasa este lipsa vitaminei D din organism

Vitamina D, secretata de organism dupa expunerea la razele ultraviolete B ale soarelui, este necesara pentru asimilarea calciului in oase, dar nu numai. In lipsa vitaminei D, nu doar ca riscam sa suferim de depresii, mai mult sau mai putin grave, dar poate avea de suferit, in timp ce tumorile canceroase pot fi stimulate. Cancerul, scleroza multipla sau artrita reumatoida sunt doar cateva dintre bolile grave care pot sa apara in lipsa vitaminei D.


Studiile realizate de-a lungul timpului au demonstrat ca expunerea la soare este asociata cu un risc mai scazul de cancer de diverse forme, incepand de la cancer de san, pana la cancer de prostata si colon.

Toamna este un moment in care depresia acapareaza psihicul multor persoane sensibile, tocmai din cauza lipsei de vitamina D . Ar fi bine sa incepi sa iei prevenitiv pastile cu vitamina D, in momentul in care soarele  nu mai este atat de puternic, iar vremea este mai rece pe zi ce trece. In acest fel, vei preveni cu siguranta aparitia depresiei care iti poate face foarte mult rau.


Vitamina D previne osteoporoza


Vitamina D este esentiala pentru asimilarea calciului, motiv pentru care medicii prescriu intotdeauna aceste doua medicamente impreuna in sezonul rece.
Batranii sunt foarte supusi riscului de osteoporoza si fracturi in sezonul rece, tocmai din cauza lipsei acestor doua suplimente nutritive.

In mod normal, un adult ar trebui sa ia zilnic intre 400 si 800 de UI de vitamina D, pe langa suplimentul de calciu.

Vitamina D intareste sistemul imunitar

Cercetari recente au aratat ca vitamina D determina activarea sistemului imunitar de aparare. Aceasta protejeaza organismul impotriva microorganismelor invadatoare care duc la gripa de sezon, motiv pentru care trebuie consumata zilnic, alaturi de vitamina C.

Un nivel insuficient de vitamina D in organism ne face prazi usoare pentru raceala si gripa.

Riscurile carentei de vitamina D

Carenta de vitamina D nu ar trebui trecuta cu vederea. Slabiciunea musculara si durerea osoasa sunt doar doua dintre simptomele deficientei de vitamina D. In timp, lipsa acestei substante poate favoriza aparitia unor afectiuni precum:

  • bolile cardiovasculare

  • diabetul
  • insuficienta renala
  • cancerul
  • tulburarile mentale

De asemenea, carenta de vitamina D poate favoriza inflamatiile, iar in sezonul rece poate permite imbolnavirea rapida de gripa si raceala.

Expunerea la soare, macar 10 minute pe zi, poate contribui la refacerea carentei de vitamina D. In lipsa razelor, poti lua vitamina D din peste (somon, ton), ulei din ficat de peste, branza, galbenus de ou, ciuperci etc. Unele alimente din comert, cum sunt laptele si cerealele, pot fi imbogatite cu vitamina D2 si D3.

Sursa foto: thelist.com


 

  •   2017-11-06
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din boli

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Dieta de toamna care te ajuta sa dai jos 6-8 kilograme

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Mierea si frumusetea din antichitate pana in prezent!

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Cura de detoxifiere cu patrunjel - cum se tine si cat dureaza

Expertul Acasa.ro, Elisabeta Ratiu: Mierea si frumusetea din antichitate pana in prezent!

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii